Народ, де можна взяти інфу про двигун 1.6 JВ (бензин)? Стоїть на Gоlf І... Просто в неті нічого не знайшов. По VIN нічого не знайшов, дуже бідна інформація по I-шому Гольфі. Завчасно дякую
Правда це на скірокко але різниці нема JB Carburetor/34 PICT-5and/or 1B3 Ignition system C.B. controlled and/or TCI-H Visual check ⋆ Vacuum hoses connected ⋆ Crankcase breather connected ⋆ Exhaust system must be free of leaks Only on vehicles with catalyst ⋆ Catalyst fitted and not damaged ⋆ Reduced diameter tank filler neck fitted Checking and adjustment conditions ● Crankcase breather hose pulled off cylinder head cover and air cleaner side clamped. ● Electrical consumers switched off. ● Air conditioner switched off. ● Choke valve fully open. With 1B3 carburetor ● When the choke valve is fully open, the cold idling speed adjustment screw must not be on the fast idle cam, if necessary, turn cam. Vehicles with DIS ● DIS switch unit connector pulled off and joined together. For repairs only: ● Radiator fan must not run. Vehicles with automatic gearbox ● Throttle cable adjustment OK. Only on air cleaners without automatic intake air preheating: ● Air cleaner set to cold air intake (summer operation), if necessary, reset to winter operation after carrying out adjustment. Notes ● Adjust idling speed and CO content to applicable specification by turning the adjustment screws alternately. ● Work sequence and adjustment screws ▸ Maintenance or Workshop Manual Test figures for emission check Engine oil temperature min. 80 °C Idling speed Vehicles without DIS 900 . . . 1000 rpm Vehicles with DIS 750 . . . 850 rpm Ignition timing Distributor with single vacuum unit Vacuum hose off Test value 7 . . . 11° before TDC Distributor with double vacuum unit Vacuum hoses on Test value 2° after TDC . . . 2° Before TDC CO content at idling 1) With PICT carburetor 1,0 . . . 2,0 Vol. % With 1B3 carburetor Without catalyst 0,5 . . . 1,5 Vol. % With catalyst 0 . . . 1,5 Vol. % Dwell angle 42 . . . 58°; 47 . . . 64 % 1) Un-regulated catylist: No catylist fonctional check during increosed idling speed Bar codes for emission testing Vehicles With PICT carburetor Without TCI Distributor with double vacuum unit VJB1 Distributor with single vacuum unit VJB2 Vehicles With PICT carburetor With TCI Distributor with double vacuum unit VJB3 Distributor with single vacuum unit VJB4 Vehicles With 1B3 carburetor Without TCI Distributor with double vacuum unit Without catalyst VJB5 With catalyst VJB6 Distributor with single vacuum unit Without catalyst VJB7 With catalyst VJB8RS JB Vehicles With 1B3 carburetor With TCI Without catalyst VJB9 With catalyst VJB10 Engine oil capacities With/without filter change: 3.5/3.0 ltrs. Spark plugs VW/Audi 101 000 019 AA1), 101 000 020 AA1), 101 000 018 AA Manufacturers' designations W 8 DCO1), 14-8 DU,1) N 9 YC1), W 8 DC Spark plug gap 0,6 . . . 0,8 mm Tightening torque 25 Nm Change interval 15 000 km 1) Especially recommended for Scirocco. Test and adjustment figures for repairs Engine oil temperature min. 60 °C Dwell angle (not with TCI ) Wear limit 42 . . . 58°; 47 . . . 64 % Adjustment value 47±3°; 53±3 % Idling speed Vehicles without DIS 950±50 rpm Vehicles with DIS 800±50 rpm Ignition timingDistributor with Distributor with double vacuum unit single vacuum unit Vacuum hose off Vacuum hoses on Test value 0±2° 7 . . . 11° Before TDC Setting value 0±1° 9±1° Before TDC CO content With PICT carburetor 1,5±0,5 Vol. % With 1B3 carburetor Without catalyst 0,5 . . . 1,5 Vol. % With catalyst 0 . . . 1,5 Vol. %
От така в мене книженція Скачати можна тут http://avtomaster.kz/news/rukovodstvo_po_remontu_volkswagen_golf_jetta_11131516/2009-11-02-1417
В мене такий. Шо цікавить? і ще пара книжечок: http://letitbit.net/download/956112866587/VW-Golf-I-jetta.rar.html http://scirocco.ru/technics/doc/golf-scirocco1.pdf (найповніша книжка по ремонту, але на німецькій мові) В тих всіх книжках мала би бути вся цікава інфа + ще є відома книжка по тюнінгу 1 гольфів http://scirocco.ru/tuning/tuning-book/vwtuning-rus.zip
Ну напевне тому що робочий обєм 1457 см^3 Паспорт то справа така... Ти скажи що тебе конкретно цікавить
та практично все по ньому! І ще де можна отримати детальну інфу по VIN коду по першому гольфі 83 р.в.? На мкс і гольфклубі.бу детальної інфи нема..
блок там 1.6, але реальний об'єм 1457 кубиків попробуй тут http://www.golf1-ig.de/golf/facts/vin_analysis/index.php і взагалі на цьому сайті є багато унікальної інформації по Першому якшо тре шось перекласти з німецької можеш до мене звернутись мусиш уточнити)) Ну і яка причина цікавості? Хочеш гольфа купити чи тільки двигун цікавить?
до 1992 року детальної інфи нема на жодну машину кинь свій я подивлюсь хоча б загальну (і то врядлі) Поясни
У мене на блоці вибито 1.6 Блоки у двигунах 1.5-1.6 одинакові, відрізняється начинка тобто різниця у поршнях, шатунах, валі... Таке спостерігається і у новіших машинах, в якісь темі чоловік хотів собі здається на 3 гольфі збільшити об'єм...
Грубо кажучи спереду на блоці є площадочка з кодом двигуна, а якшо залісти під машину, то ззаду можна побачити 1.6
Спереду такої мітки не існує, є тільки ззаду блока. А в паспорті так написали мабуть тому, що машина в Україні давно а довбні менти не стали колупати техлітературу, а подивилися сзаду на блок і втулили у ТП об*ем 1,6. Брат, коли машину на облік ставити буде, то нехай переб*є на 1,5 автоцивілка на 1,5 дешевша, ніж на 1,6. Та й ТН менший трохи.