Недавно виникла така неприємність. Прийшов зранку завести авто, а стартер навіть зрушити двигун не може і панель приладів вимикається. Коротше кажучи акумулятор сів, хоча йому тільки пів року. прикурився від сусіднього авто, заміряв напругу - зарядка від генератора іде, значить щось його просадило. Винний знайшовся ввечері, коли запарковував авто - після заглушення двигуна підозріло довго працював вентилятор системи охолодження. Зняв його розєм - все ок з ним. зняв розєм з його термореле, яке закіплене на радіаторі - а там мокро і відповідно контакти закорочені, хоча навколо реле сухенько за попередню ніч видно просох, а зараз під тиском знову змокрів і до ранку знову б просадило акумулятор інтенсивною роботою вентилятор. так і залишив зі знятою фішкою до ранку і повторював такий обряд щодня, поки їхало з екзісту нове реле. Вирішив цього разу замовити оригінал, бо попередній вийшов з ладу менше ніж за рік, а перед ним також ще попередніший мало попрацював, але зазвичай поломка полягала в тому що зникала 2-га швидкість (реле 2-швидкісне). Оригінальний номер 1H0 959 481 B, ціна 184грн(проти 40-100 за неоригінал, одношвидкісний оригінал десь до 100грн) Як видно з фоток - мейд ін Люксембург, виробник ELTH http://www.cebi.com/content/index_html?a=5&b=9&c=18 Забув сфоткати ще один ракурс - спереду від радіатора, дуже важлива фотка була б, зрозумієте далі, чому. так от там металічний корпус являє собою суцільну деталь без жодних зазорів і можливостей для того щоб рідина втікла з радіатора в реле. це мене дуже озадачило - як ж наявний датчик зміг протекти, тріщина? Приступив до заміни. найбільше переживав чи вийде це здійснити не зливаючи охолоджуючої рідини, бо це б суттєво затянуло б процес та й рідини я не купив на долив. Дуже важливим і помічним інструментом для відкручування\закручування реле виявився от такий ключ , ключ з набором змінних малих головок і допомога помічника Ось вона, причина проблем Виконувати роботи найкраще на холодному двигуні і для безпеки знявши фішку з вентилятора і найголовніше - кришка на бачку з ОР має бути закритою. Так як доступ до реле дуже не зручний, вирішив зняти вентилятор з його рамкою з радіатора. Для цього відкрутив два болта(тільки один попав на фото) які тримають пластиковий захист і і сам радіатор і відкрутив 4 болта(2 попали на фото) які кріплять рамку разом з вентилятором до радіатора. нижні 2 болта дуже затруднено відкрутити, тому треба мати зручний невеликий ключ з "тріщоткою" і акуратно витягнув її. тепер зовсім інше діло, можна відкручувати реле Процес відкручування і закручування реле не вдалось зазняти, бо бракувало рук і треба було шидко все робити. Вище описаним розвідним ключем реле дуже легко зривається, а тоді руками швиденько відкручується, при тому тільки краплі тосолу просочуються. В останній момент коли реле повністю відкручене і зняте, треба одразу ж іншою рукою притиснути і наживити нове. Як результат - витекло максимум 50 грам ОР. Затягуєм реле і ось результат видно скільки рідини витекло. Збираєм все у зворотній послідовності. Продуваєв WD-шкою чи стиснутим повітрям розєм, щоб висушити його Часу затрачено 45хв разом з фотканням і повільною акуратною працею. А ось старе реле і увага - причина чому воно протекло. Сильно здешевлена і ненадійна конструкція: тоді як в оригінального реле (фото не моє, але там так само) Висновок - якщо нове реле прослужить довго, то не купляйте дешевих термореле, бо їх вік життя 1-2 роки, а різниця в ціні 50-100грн.
Добре зроблена робота! +1 П.С. На дизельному трохи зле виймати рамку з вентилятором(вентилятор + ще другий "паровозом"). Колись тріснув корпус лопостей вентилятора і при нагріванні літом він "лупив" в металічний корпус, звук був окуїтельний. Так от ледве витягнув і ледве запхав назад другу рамку з вентилятором.
+1... сам менял лет пять назад этот датчик включения вентилятора радиатора, но вентилятор не снимал, лень - http://www.passat3.ru/datchik-elektroventilyatora-v-radiatore-folksvagen-passat-b3/