Газове обладнання

Тема у розділі 'Двигун, підкапотний простір', створена користувачем Чортопхай, 15 жов 2012.

  1. Чортопхай

    Чортопхай Аксакал

    Авто:
    VW
    Клубна карта:
    113
    Коли вигідно їздити на газі?
    Стаття з журналу «АвтоСвіт», № 41, 8 жовтня 2012 р. Перекладено спеціально для Форуму VW Клюбу.

    Паливо LPG надалі залишається майже вдвічі дешевшим від бензину. Однак, це не означає, що встановлення системи LPG на ваш автомобіль гарантує, що саме на стільки зменшаться видатки на паливо. Якщо врахувати всі кошти, пов’язані з їздою на газі, то виявиться, що в багатьох випадках це просто не має сенсу. Ось наші розрахунки.
    Теоретично, враховуючи понад подвійну різницю ціни літри газу і бензину, рентабельність їзди на газі повинна бути бездискусійною. Однак, на практиці це вже не є настільки очевидним. Наприклад, у випадку малих автомобілів, які їздять на коротких дистанціях і протягом року не долають більше кількох тисяч кілометрів, встановлення газової системи найчастіше виявляється ірраціональним.

    Важливі не лише кошти палива
    Проблема полягає в тому, що ті, хто планує таку інвестицію, найчастіше всі розрахунки зводять до порівняння видатків на паливо, а не враховують часу окупности встановлення самої системи і більшости додаткових коштів, які тягне за собою її використання. На жаль, орієнтовна оцінка витрат на газ, зазвичай, також буває надто ідеалізованою – оптимістично припускається, що авто використає всього на 10-15% більше газу, ніж бензину, а також не враховується факту, що двигун, який працює на газі, використовує також бензин. Водій повинен перемикати авто на використання газу тільки після того, як двигун досягнув відповідної робочої температури. Отож, якщо траси є короткими (кілька кілометрів), то в розрахунках треба врахувати додатково навіть 2 л бензину на 100 км, тобто, близько 10 золотих! А скільки палива насправді використовує двигун? Це залежить від багатьох факторів, між іншим, від робочого об’єму двигуна і його потужности, але також від налаштування газової системи.

    До 40% більше газу, ніж бензину
    У міських автах з малими двигунами збільшення використання газу відносно бензину може становити понад 30%. Більш вигідно ситуація виглядає для великих моторів, де реальне збільшення може складати всього бл. 20%. Якщо якийсь водій хвалиться, що його авто використовує стільки ж газу, скільки бензину, це означає, що найімовірніше у системі налаштовано дуже бідну горючу суміш, що в результаті означає збільшення температури спалювання і швидшу зношуваність двигуна. У кошторисі експлуатації авта на газі треба також врахувати додаткові сервісні послуги, у тому числі, частіше регулювання люфту заслонки (стосується деяких видів двигунів), дорожчі техогляди і більшу втрату вартости авта.

    У підсумку: економічно не оплачується встановлювати систему LPG в автомобілях з малими двигунами і низьким рівнем використання палива, які їздять на коротких дистанціях. Натомість, економічно виправданим є встановлення газових систем, якщо річні пробіги автомобіля великі, траси довгі, авто використовує багато бензину, а передбачуваний термін його експлуатації становить 3-4 роки. Оцінка рентабельности їзди на газі повинна бути дуже індивідуальною.

    Для порівняння:
    Марка авта Вартість встановлення системи LPG Спалювання бензину (на 100 км) Їзда на газі (LPG+бензин) Повернення коштів встановлення газової системи (при ціні LPG 2,8 зол./л та при ціні 3,2 зол./л)
    Opel Corsa 1.0 2200 зол. 5,8 л 8,0 л + 0,5 л 27 тис. км/41 тис. км
    Seat Altea 1.2 TSI 4000 зол. 8,8 л 8,7 л + 3,7 л після 72 тис. км/після 161 тис. км
    Mercedes ML 320 3000 зол. 13,5 л 16,2 л + 1 л 12 тис. км/15 тис. км

    Підвищення цін на газ? Це можливе!
    Перш ніж приймемо рішення про встановлення газової системи, варто також врахувати ситуацію на ринку газу LPG. Вона, на жаль, не є оптимістичною для власників автомобілів «на газ». Усе свідчить про те, що вже незабаром (аналітики передбачають, що навіть до грудня цього року) ціна на літру газу може зрости аж на 40 грошів. Причиною цього є майже 130-відсоткове підвищення митної ставки на експорт цього палива з Росії, яка забезпечує бл. 40% польського попиту на газ. Дотепер російський експортер платив 76,2 дол. США мита за тонну LPG, а згідно з нововведеннями, платитиме 172,5 дол. США за тонну. На скільки зросте роздрібна ціна літри газу для кінцевого споживача, залежить від того, як поділяться росіяни і польські дистриб’ютори цим додатковим фінансовим обтяженням. На жаль, найімовірнішим виглядає, що цей тягар (згадані вище 40 грошів на літрі) повністю впаде на кишеню власників автомобілів із системами LPG. Тому найкраще підготуватися до того, що до кінця року на заправці ми будемо змушені заплатити за літру газу бл. 3,2 золотих.

    Авто з газом – це більші проблеми
    Задумуючись над встановленням газової системи в автомобілі, треба врахувати не лише позитиви, але й ускладнення, пов’язані з цим. Передовсім, безаварійне дотепер авто може стати більш проблемним, наприклад, бортовий комп’ютер буде видавати наявність помилки системи очищення відпрацьованих відходів. Більше того, найчастіше такі проблеми складно усунути, бо важко визначити причину їх виникнення. Крім того, може статися, що СТО, бачачи газову систему, відмовиться прийняти на ремонт автомобіль і відішле власника до фірми, яка встановлювала систему LPG. А все тому, що система LPG є до певної міри чужорідним тілом – часто її встановлюють нестандартним способом, що в свою чергу ускладнює діагностику іншим СТО. Варто також врахувати, що часом може погіршитися культура праці двигуна – бортовий комп’ютер виявлятиме багато помилок або спричиниться надто швидка зношуваність елементів газової системи. На жаль, усе це пов’язане з додатковими витратами, які найчастіше почнуть допікати вже після 10-20 тис. км їзди на газі. Ще більше проблем і витрат може з’явитися, якщо ми придбаємо вживаний автомобіль з системою LPG – у цьому випадку варто бути готовим до ремонту головки.
     
  2. fishka

    fishka Active Member

    Авто:
    Seat Toledo, VW Golf 2
    це що получається що на газу більше проблем? Зовсім з цим не згідний тому що в мене газ уже 3 роки і я зовсім немав проблем а навпаки з бензином їздив постійно до майстрів щоб щось чистили... І ще в газі вище октанове число і в мене тяга стала кращою......
     
  3. bodia

    bodia Active Member

    Авто:
    VW passat 1.8мi(ABS) 1993
    на газу тяга ніколи не буде кращою ніж на бензині..
     
  4. fishka

    fishka Active Member

    Авто:
    Seat Toledo, VW Golf 2
    я б не говорив якби не перевірив на своїй. Якщо октанове число 100 , попробуйте залити хочаб 98 бензин і побачите.
     
  5. bodia

    bodia Active Member

    Авто:
    VW passat 1.8мi(ABS) 1993
    Не ну октанове число газу вище я з тим неспорю але газ має меншу питому теплоту згоряння, тобто з 1л газу енергії виходить менше ніж з 1л бензину..

    я також катаюсь на газу(пропан) і в мене на бензині динаміка відчутно краща ніж на газу..
     
    Останнє редагування: 15 жов 2012
  6. dima1405

    dima1405 Місцевий

    Авто:
    VW Golf II 1.3і 1985 Reno Symbol 1.4(16v) 2006
    100% це так
    Ти відчуваєш кращу тягу бо тобі немогли добре налаштувати карб (ти мав постійні переливи недоливи) а газ відрегулювали добре от і маєш відчуття кращого + до всього щоб переключитися на бензу треба закачати в "сухий" карб а там якась пилинка, задубіла манжета (діафрагма) тому і маєш відчуття дискомфорту на бензині. Маючи вприсковий двигун різницю тяги відчуваєш дуже добре і вона на користь бензину.
    Чим більше всяких систем в автомобілі тим більша вірогідність виходу із строю якогось елемента (чим простіше тим надійніш).
     
  7. fishka

    fishka Active Member

    Авто:
    Seat Toledo, VW Golf 2
    добре ви мене переконали...
     
  8. ROS

    ROS Аксакал

    Авто:
    Renault Espace 2.0; Opel Vectra B 1.6; Toyota Celica GTi 1.8; Honda Dio 35; ІЖ Ю; Тула
    Клубна карта:
    000035
    З своєї 5-ти літньої експлуатації Джети(2.0, Дігіфант) на пропані:
    плюси: елестичніший двигун, чисте масло, дешевше паливо.
    мінуси: гірша динаміка, заміна пов. фільтра(5-6тис.), заміна газового фільтра(8 тис.), "бомба" в багажнику, ГБО вписати в тех. паспорт, довга окупність, ресурс газового редуктора-3-4роки і ремкомплект, через кожних 1000км на газу рекомендовано проїхати 100км на бензі.
    Я відмовився від ГБО і нежалію!!!!
    Четверте покоління ГБО економніше, але в рази дорожче в установці і обслуговуванню.
     
  9. holubets

    holubets Місцевий

    Авто:
    OPEL Vectra 1998 1.8 X18XE, VW Jetta 1987 1.6 EZ була
    Клубна карта:
    000095
    Собі думав ставити ГБО.
    Так от для Джети 2 1.6 Бензин я порахував шо воно окупиться мені через 30000 км. Це 2 роки їзди з моїм річним пробігом. І то без переоформлення техпаспорта на автомобіль.
    З переоформленням ще дорожче. Тому і відмовився.
     
  10. Eller

    Eller Active Member

    Авто:
    VW Passat B4 1,8 ABS
    Клубна карта:
    Хочу!
    Я також в свій час все прорахував, свій пробіг, і хоча й мене дуже намовляли, вирішив не ставити. І не жалію, в наступні авто також би не ставив.
     
  11. holubets

    holubets Місцевий

    Авто:
    OPEL Vectra 1998 1.8 X18XE, VW Jetta 1987 1.6 EZ була
    Клубна карта:
    000095
    Важливим аргументом проти встановлення ГБО був вибух Ланоса у Криму. Вибухнув балон під час заправки. Машина в хлам, водій дивом залишився живий.
     
  12. Nazariy

    Nazariy Місцевий

    Авто:
    заз 968, коррадо г60
    Вова, балони сам по собі не вибухають. або перезаправили або був пошкоджений.
    правильна експлуатація ГБО нічим не небезпечніша за бензин. А якщо все зробити аби як, то ясно що то бомба.При дотриманні правил безпеки газ безпечніший ніж бензин. Раз сів у таксі а там ваняє газом, питаю ваділу що таке, а він мені все гуд, я так вже 2 роки їзджу.Я вийшов з таксі і сказав йому, що він дебіл.
    кпапан має бути закритий боксі, в 2 місцях шланги на зовню для вентляції,+ при обриві магістралі мультиклапан автоматично закриваєтся.
     
  13. bodia

    bodia Active Member

    Авто:
    VW passat 1.8мi(ABS) 1993
    до мінусів ше можна додати набагато швидший знос деталей двигуна(перевірено на власному авто) і розхід газу (незнаю як взагальному а в мене так) дуже залежить від стилю їзди.
    Я б також відмовився від ГБО але на даний час моноінжектор в мому пасаті хоче ремонту або заміни(навіть незнаю) і тому покищо катаюсь на газі..
     
  14. Nazariy

    Nazariy Місцевий

    Авто:
    заз 968, коррадо г60
    а чому більший знос деталей? хочу зрозуміти хід вашої логіки.
     
  15. dima1405

    dima1405 Місцевий

    Авто:
    VW Golf II 1.3і 1985 Reno Symbol 1.4(16v) 2006
    Дам відповідь я, але це не моя логіка, це просто люди кажуть: більший знос бо гірша змазка (найпоширеніша байка) адже вприскується газ який не має ніяких змазуючих властивостей в порівнянні з рідиною. Хоча багато знайомих таксюків на СЕНСах (таврійський двигун) відкатували по 250-350тис до капіталки (на бензі ця цифра рідко перевищує 150тис). Хоча при експлуатації двигуна на газі потрібно робити дотаткові налаштування, а саме більший тепловий зазор в клапанах (з гідрокомпенсаторами непотрібно) і регулювати момент запалювання бо газ бистріше загорається. На ділі газ має октанове число вище за 100 що унеможливлює детонаційне горіння (м"яка робота двигуна), невипалює мастило і незалишає побічних продуктів згоряння (сірку, сажу і т.д.) отже мастило довше чисте і не втрачає змазуючих властивостей, чистий вихлоп що продовжуе життя вихлопній системі і природі:)
     
    Останнє редагування: 20 жов 2012
  16. bodia

    bodia Active Member

    Авто:
    VW passat 1.8мi(ABS) 1993
    Ну і я попробую відповісти. Кажуть люди шо якось той газ сушить мотор, а це призводить до більшого тертя деталей і їх пришвидшеного зносу. Також газ має більшу температуру горіння.. Як саме газ сушить мотор я незнаю але перевірено на своєму пассаті шо то є правда. Двіжок був повністю відкапіталений, ставились деталі хорошої якості, після ремонту машина їздила тільки на газу і от результат: після 40 тисяч почала брати масло(але небагато). Вскритіє показало шо сальники клапанів дубові і появився легенький люфт в направляючих клапанів. Після заміни сальників масло небере. Думаю на бензині за 40 тисяч пробігу такого б несталося..
     
  17. Nazariy

    Nazariy Місцевий

    Авто:
    заз 968, коррадо г60
    і я про то що ресурс на газу завжди більший. Судити по одному двіжку, це неправильну. І взагалі як газ може викликати дубіння сальників клапанів.там матеріал бензо-масло стійкий, а ці матеріали набагато агресивніші за газ.
    байка номер 1 газ сушить мотор чи щось типу того. Навпаки газ незмиває з стінок циліндра масляну плівку, відповідно менший знос ЦПГ.
    байка номер 2 прогар клапанів перегрів і тд. частково має місце але зновуж таки при неправильні експлуатації чи настройці. Треба памятати що на газу макс обороти двигуна неповинні перевищувати 3-4 тисяч. + тре ставити раннє запалення.

    всі такі байки траравлять нафтовидобувні компанії. Бо це напряму впливає на їх підом бабла.
    Газ має купу +, але і має мінуси. основний з них ціна на гбо і якість нашого газу-> додаткові витрати на фільра і регулювання. В європі вже давно є 5 покоління газу. потужність і екологічність двигуна вища на газу і економія ніж на бензині.
     
  18. Чортопхай

    Чортопхай Аксакал

    Авто:
    VW
    Клубна карта:
    113
    Дуже хотіла б навести вагомі аргументи, які доводять, що при встановленні газового обладнання падає довговічність двигуна і збільшується кількість поламок у різних підсистемах, але, на жаль, не є фахівцем у цій галузі.
    Однак, перекладена стаття - це не перше з цієї теми, що потрапило мені перед очі. Маю привід вірити авторам, бо довстановлене газове обладнання сприймаю як щось, прищеплене в організмі. Воно може працювати, але завжди щось за щось. Якщо в одному місці додається, то в іншому мусить віднятися. Це не означає, що ГБО - погане. Але, на мою думку, треба ПРОРАХУВАТИ всі плюси і мінуси (що і зробили автори статті), і тільки тоді вирішити для себе - ставити чи ні.
    В іншому разі буде точно так, як "в Європі так добре жити, а в нас - д...а!"
     
  19. bodia

    bodia Active Member

    Авто:
    VW passat 1.8мi(ABS) 1993
    незнаю як але факт залишається фактом, на форумі ж є мотористи може хтось пояснить..

    Двіжок мого пасата розвиває свої 90 к.с при 5500 обертів, я часто(на газу) заганяю за 4 тисячі може через це всі біди? Ну і чого іменно 3-4 тисячі?



    Читав на автоцентрі про ГБО 5 покоління так пишуть шо то супер нова система потужність на рівні з бензиновим двигуном, розхід також, екологічність і т.д. але ціна девайса в районі 17000 грн!! а це половина ціни мого пасата 3.
    Крім того чим більше прибамбасів тим менша надійність установки.

    Я не кажу шо ГБО то шось погане але судячи з власного досвіду для старої машини(як в мене) то ненайліпший варіант..це моє ІМХО.
     
  20. Nazariy

    Nazariy Місцевий

    Авто:
    заз 968, коррадо г60
    газ довше горить ніж бензин.Час горіння в камері згорання має постійне значення, але чим виші обороти інтервал між тактами скорочується, і вже при оборотак біля 4 тисяч, час горіння газу перевищує час татку горіння в камері згорання двигуна. Тобто горіння вже при відкритому випускному клапані. І звідси всі витікаючі: прогар клапана, вихід з строю каталізатора і лямбди, і ше купа всього.
    такої проблеми немає вже в 4 гбо. там комп автоматично переходить на бензин вище заданог порогу оборотів= іздиш плавно їздиш на газі і економиш. крутиш мотор значить на бензині їздиш і нічого тобі нестрашно.
    5 покоління непідійде на твій пасат навіть при великому бажанні. це для сучасних моторів. там немає редуктора для переходу фазовго стану газу.навіт і є насос який дпідтримує тиск в магістразі якщо мало газу в балоні. Він тупо йде під тиском до форсунок і впорскується в циліндр рідкимим.в тому і всі переваги 5 гбо. Коли газ впорскується від різко розширяється при тому його температура різко падає і він додатково охолоджує камеру згоряння, клапана, повітря яке всмоктується в двигун.... такий собі інтеркулер. чим холодніше повітря тим воно тяжкіше і більше пального згорить= більша потужність. всьо то в дуже малій мірі але є.
     

Поділитися цією сторінкою

а де твій аватар? :)