Невеликі поради по вибору автомобіля SECOND HAND Питання вибору авто часто виникає перед людьми далекими від автомобілів і помилки або невірне уявлення про машину, що купується, часто приводять до невиправданих витрат в майбутньому або невідповідності цих витрат очікуваним. Перша група машин - тільки що приганані з Німеччини (Европи), при цьому не важливо, чи гнали їх “напряму” чи через посередників, скажімо Німеччина-Польша-Литва-Росія. Перша особливість для цієї категорії - завжди є причина продажу машини “там” і її покупки для подальшого перепродажу “тут” (виключаючи рідкісні замовлені і свідомо дорогі варіанти). Основні причини: Аварія, часто сильна, подальший ремонт (як правило Білорусія - Литва), якість ремонту може бути разною (як і ступінь пошкодження машини), але зазвичай він помітний. Хоча, справедливо буде відзначити, що частина машин відремонтована на совість або в Німеччині або в Польщі. Великий пробіг (біля 130-180тис.км.) з подальшим змотуванням спідометра, як правило характерний для достатньо “свіжих” машин. В цілому, для Росії - “нормальний” варіант, у будь-якому випадку залишковий ресурс ще є, а наступні ремонти, якщо звичайно не запускати цей процес, не вимагатимуть великих витрат і розтягнуться в часі. Великий вік - дуже цікава категорія автомобілів, як це не дивно. У цій групі має місце так би мовити “природний відбір” - якщо автомобіль дожив до таких років, то його господар про нього піклувався, їздив не так багато і не потрапляв в серйозні аварії, а причина продажу - саме старість. Тут важливий один момент - мова йде саме про машини з Европи, а не ті, що провели 2-3 роки в Білорусії або Литві, останні - найгірший варіант, особливо білоруські. Хоча продавець, швидше за все, присягатиметься, що машина з Німеччини, документи російські тільки що оформлені! Інколи буде пред'явлений навіть ксерокс “брифа” або сервісна книжка з купою штампів. Не спокушайтеся - це “липу” зовсім нескладно зробити. Наступна група, після кризи що стала найбільш доступною - це автомобілі, що поїздили “тут”. Зрозуміло, що ця група є похідною від першої, але вже з характерним “набором”. Найбільш часта ситуація - машина після пригону 1-3 роки експлуатується господарем, який зазвичай не схильний до великих вкладень в ремонт і робить тільки зовсім невідкладні речі. Залишковий ресурс такої машини “викачаний” практично до кінця, підвіска в плачевному стані і вимагає великих вкладень, мотор, що активно споживає масло - вимагає капітального ремонту. При цьому кузов і салон може бути і в непоганому стані. Такий автомобіль вимагає практично відразу серйозних фінансових вливань, але після проведення ряду робіт машина здатна поїздити ще не один рік. Проте новий власник, після визначення її стану і приблизного підрахунку ремонту часто впадає в транс - ціна ремонту в 2, а то і 3 рази вище за вартість машини і ці гроші неможливо повернути навіть при найвдалішому продажі. Суть же в наступному - автомобіль продається чи купується за ціною, близькою до середньоринкової для її року випуску, комплектація істотної ролі не грає і продати її набагато вище за цю ціну навряд чи можливо, незалежно від стану. При такому стані речей власне є два шляхи - або відразу її продати, нехай навіть із збитком, або зробивши відразу або поступово все необхідне - довго на ній їздити. Саме з цієї причини, машини, господарі яких вибрали другий шлях на продаж практично не йдуть. Так виглядає поширений “оптимістичний” варіант. Якщо ж автомобіль прийшов до Росії вже після аварії, то, зрозуміло, що за час його експлуатації наслідки цієї аварії нікуди не подінуться, а якщо він був “небитий” - ніхто не заважав першому господареві виправити цей стан речей. Проте, такі речі достатньо помітні, просто потрібно бути уважним при огляді або запросити фахівця. Значно ж гірше третій шлях, він характерний для майже всіх “провінційних” і частки московських машин - автомобіль доведений до смерті. Відсутність або небажання скористатися пристойним сервісом, застосування з.ч. низької якості або вітчизняного виробництва, застосування низькооктанового або брудного бензину, економія на фільтрах і маслі, “круті” переробки і модернізації зроблені “дядьком Васею” або навіть самим господарем здатні довести машину до стану “самохідної коляски”, причому, чим складніше машина - тим гірші наслідки. Наприклад, після приведення мотора в нормальний стан, від “старого” двигуна може залишитися тільки голівка блоку або сам блок - все решта придатне тільки на звалище, по підвісці можуть позначитися наслідки “адаптації” вітчизняних деталей і так далі. Що взагалі розуміти під поняттям “Хороша машина”? Для автомобіля, що тільки пригнаний - це нормальний кузов (можуть бути дрібні дефекти), без наслідків сильного удару, пристойний стан підвіски і мотору. Наявні проблеми зазвичай повинні укладатися в суму не більше 500, мах.1000$ (включаючи з.ч. по нормальних цінах і роботу не у фірмовому сервісі). В процесі перших років експлуатації все одно доведеться поміняти всю підвіску і частково гальмівну систему, до цього слід бути готовим. У будь-якому випадку процес ремонту небажано запускати (якщо, звичайно є бажання їздити на справному автомобілі), інакше в якийсь момент поломки, що накопичилися, будуть вимагати крупних сум, яких, "за законом підлості” у цей момент може і не бути. Не слід будувати ілюзій купуючи автомобіль після 2-3-х років експлуатації в Росії, при цьому ціна покупки не є орієнтиром стану машини. У 75% випадків - це майже убита на смерть підвіска, ряд дрібних дефектів, що в сумі складають не одну сотню американських долларів і в кращому випадку - більш-менш працюючий мотор. Реальна ціна таких машин має бути меншою від продажної мінімум в 2-3 рази, але це вже “ринкове” питання. Проте, на будь-якому розпродажі можна підібрати що-небудь хороше. Якщо немає досвіду - якоюсь мірою допоможе огляд максимальної кількості можливих варіантів з вибором з них найбільш прийнятного. В одній ціновій і модельній категорії діапазон пропозицій буде величезний і, що найприємніше, завжди можна знайти недорогий і в той же час хороший автомобіль, просто не потрібно поспішати з вибором. І найголовніше. Чомусь багато хто з потенційних водіїв не розуміють до кінця, який автомобіль вони насправді хочуть, вірніше частіше бачать лише парадну сторону або діють за принципом подобається, не подобається. Не треба забувати - у будь-якої медалі є зворотня сторона. Потужна - означає більшу витрату високооктанового палива. Повнопривідна - і витрати пального більші і витрати на ремонт підвіски і трансмісії помітно більші. “Молода” - набагато більше шансів до угону. Кліматік - ще одна складна система що вимагає витрат. Рідкістна - проблеми з запчастинами. Колір “металік” - дорожче фарбування. І так далі. Таким чином, сподіваюся, я Вас остаточно заплутав. А що робити.? Залишається тільки побажати вам успіху в цій нелегкій справі