Заміна задніх амортизаторів VW Passat B5 (фотозвіт) Нарешті прикупив усі супутні запчастини, знайшов вільний час і вирішив замінити задні амортизатори. Якщо маю відповідний інструмент, тоді є велике бажання все самому зробити, при цьому всі розбірні з'єднання будуть змащені. В ході заміни було оглянуто заодно гальмівна система, пружини і т.д. Пробіг старих амортизаторів становив 188 тис., амортизатори були оригінальні (Sachs ориг. VAG №3В9 513 031 G) і швидше за все ще не мінялися. Визначення несправності: - не скажу, що мої старі амортизатори були несправні - візуально підтікання масла в місці виходу штока не було, інакше амортизатор однозначно під заміну. Хоча, як сказати, деякі виробники допускають незначне підтікання масла при збереженні нормальної працездатності амортизатора; - під час стоянки різко нажимаючи на відповідний кут авто вниз воно повинно без лишніх коливань повернутися в початкове положення; - розкачки задньої частини авто після проїзду нерівностей дорожнього покриття також не було (це вже критичний варіант); - відхилення від траєкторії руху під час гальмування; - але при проходженні крутих поворотів, чи при різких маневрах був помітний крен задньої частини авто, можливо для когось це ще нормально, і хтось би ще на них їздив декілька тисяч, але мені не комфортно було на них їздити, і я вирішив їх замінити. Думаю нагадувати не потрібно, що амортизатори однієї осі не міняються по одному, а тільки парою, два одночасно.
Запчастини: - амортизатори – хоч дуже хотів Koni Special (8040-1227) або Bilstein В6 Sport, але чисто випадково знайшлися Bilstein В4 (BNE-2944, 19-029443) по досить хорошій ціні, і вибір був зроблений у їх користь. В комплекті з самими амортизаторами були запчастини поз. № 3, 5 та 12; - відбійники та пильники амортизаторів – як виявилось старі пильники поз. №6 були ще в хорошому стані (вони можна сказати вічні), а ось відбійники (ориг. VAG №3В0 512 131 Н) поз. №4 вже були потріскані. Замінив комплектом на Sachs 900 082 009; - нижні болти та гайки кріплення амортизаторів – замінено на ориг. VAG N 104 110 01 та N 102 861 10 відповідно поз. №10 та №9. Фактично можна обійтися і без їхньої заміни, але так як ціна їх не висока, і враховуючи, що амортизатори давно не мінялись (їх з'єднання було заржавілим), тому вирішив і їх замінити; - верхні болти кріплення амортизаторів поз. №13 ориг. VAG N 907 583 01, та самі опори амортизаторів поз. №11 ориг. VAG 8Е0 513 353 В не купляв, а поставив старі, так як на них ніяких дефектів чи тріщин не було. Необхідний інструмент: - балонний ключ; - домкрат, а краще два ), або один домкрат і мати ще якусь підставку, я використовував цеглу ); - для зручності треба "тріщотку" з головкою на 16 і ключ накидний на 16, хоча можна обійтися і двома ключами на 16; - Т-подібний ключ з головкою на 13 з продовжувачем, не помішає також перехідник "карданного типу", і ключ накидний на 13; - лещата, або спец ключ для утримування штока амортизатора; - щоб все було як "книжка пише" не зайвим буде і динамометричний ключ. Демонтаж амортизатора: - все як у оффів, перед тим як приступати до заміни - машину на мийку ); - перед початком робіт всі болти кріплення амортизатора обробив WD-40, хоча забігаючи на перед скажу, що проблем, щоб їх відкрутити не виникло; - поки машина стоїть, балонним ключем "зриваємо" болти кріплення колеса, і підкладаємо колодки під передні колеса на всяк випадок, і далі піддомкрачуємо задню частину авто, так щоб колесо відірвалося від землі, і встановлюємо на підставку (я використовував цеглу); - знімаємо колесо і встановлюємо домкрат під задню балку (тут як раз і не помішає другий домкрат) , щоб той прийняв частину ваги на себе і легше було відкрутити нижній болт кріплення амортизатора; - утримуючи накидним ключем на 16 гайку нижнього болта кріплення амортизатора (поз. 9) відкручуємо за допомогою "тріщотки" з головкою на 16 нижній (поз. 10), і виймаємо його повністю; - відкручуємо два верхніх болта кріплення опори амортизатора ключем на 13, і дещо піджавши амортизатор вверх знімаємо його повністю. - далі потрібно розібрати старий амортизатор, так як для установки нового потрібно опору. Для того щоб відкрутити гайку (поз. 12) на штоці амортизатора потрібно спец ключ (якщо не помиляюсь на 5,2) для утримання штока амортизатора, або можна попробувати плоскогубцями, або рожковим ключем на 5 або 6, хоча маючи лещата, затискаємо в них шток і без проблем ключем на 17 відкручуємо гайку, я скористався останнім варіантом; - як видно з фото старий відбійник дещо прикипів до опори. Очищуємо дротяною щіткою, а потім наждачним папером опору, після чого візуально оглядаємо опору на наявність тріщин, якщо на опорі дефектів не виявлено, тоді можна приступати до установки нового амортизатора. Установка амортизатора: − на новий амортизатор встановлюємо новий пильник, відбійник та опору, і в лещатах (або будь-яким іншим способом утримуючи шток від прокручування) закручуємо нову гайку (поз. 12) ключем на 17 потрібним моментом; − на шток амортизатора закручуємо захисний ковпачок, який був знятий зі старого амортизатора; − коли новий амортизатор повністю зібраний можна приступати до його установки. Від руки закручуємо верхні болти кріплення опори амортизатора. Для того, щоб у майбутньому не виникало проблем із розбиранням різьбових з'єднань зазвичай використовую літієву змазку Mobil; − тепер потрібно закріпити нижній кінець амортизатора, але тут є один важливий момент – амортизатор треба встановлювати так, щоб виступаючий нижній кінець втулки амортизатора був повернутий в сторону колеса. Далі вставляємо новий нижній болт і закручуємо нову гайку. Гайку закручуємо потрібним моментом; − затягуємо болти кріплення опори амортизатора потрібним моментом; − не лишнім буде перевірити розміщення пружини в її опорі; − знімаємо домкрат; − встановлюємо колесо і наживляємо колісні болти; − знімаємо підставку, опускаємо машину, і затягуємо колісні болти. Готово. В мене динамометричного ключа не було (, тому болти закручував звичайним інструментом, а моменти мають бути такі: 1. Гайка болта кріплення нижнього кінця амортизатора: - перша затяжка – 50 Н∙м; - друга затяжка – доворот на кут 90º. 2. Гайка штока амортизатора – 25 Н∙м. 3. Болти кріплення опори амортизатора – 45 Н∙м. Аналогічно проводиться заміна амортизатора з другої сторони. В принципі нічого важкого немає, головне мати відповідний інструмент, терпіння і нікуди не спішити, і все получиться. Так як робив це вперше, і поки підібрав інструмент, то по часу в мене зайняло приблизно 2 год., на дві сторони, але реально зробити і за 1 год. ) Хоч і закінчив роботи вже у вечері, але мусів випробувати нові амортизатори, а то би до ранку точно не заснув ), і мушу сказати результатом більш як задоволений, машина дуже відчутно змінилась - кільце проходить з майже непомітним креном, повороти можна проходити з більшою швидкістю, різке маневрування без проблем, загалом це вдале капіталовкладення, але для повного щастя трохи не вистарчає жорсткості, тепер на черзі пружини і передні амортизатори. Дехто подумає "много текста" для того щоб три болти відкрутити ), старався все по полках розкласти ).
Молодець! Все чітко та зрозуміло! Побільше б було в нас на форумі таких людей, і фотозвітів заміни деталей.
Дякую. Старався зробити так, щоб все помістити в одну тему, і щоб менше часу витрачати на пошук на інших форумах.