Що зробити, щоби дизель завівся в найбільші морози? Доки надійде зима, треба ретельно перевірити стан двигуна. Занедбані дизелі не люблять морозів! Ми радимо, що зробити, щоби дизель завівся в найбільші морози. Для того, щоби завестися при низьких температурах, двигун Дизеля потребує доброго палива, міцного акумулятора, справного стартера і свічок. Він повинен мати також добру компресію і безпроблемну інжекторну систему. Якщо будуть проблеми хоча б однією з названих речей, авто після холодної ночі не заведеться. Доки ще не дуже холодно надворі, варто перевірити двигун – краще зробити це вже зараз, бо після першої хвилі морозів у майстернях зазвичай стає гамірно, як у вулику. Якщо двигун димить, йому не вистачає потужности і він нерівномірно працює, треба почати від перевірки його компресії. Це основний параметр, який визначає стан мотора. Перевірка полягає на вимонтуванні інжектора, підключенні його до гнізда манометра і перевірці тиску в циліндрі під час обертання колінчастого валу. У нових двигунах він сягає 30-40 барів. Якщо виміряний тиск нижчий, ніж 20 барів, то на легке запалювання не варто розраховувати, а двигун, найімовірніше, вже спрацьований. Тоді залишається або зробити інвестицію в ремонт мотора, або… пошукати теплого місця для паркування. У високих температурах навіть спрацьовані дизелі зазвичай можна завести. У випадку старших, простих моторів перевірка компресії коштує бл. 100 золотих, у нових буває дорожче, - все залежить від того, скільки праці треба докласти при демонтуванні інжектора. Система впорскування (інжектор): У старших двигунах несправність виявляється, як правило, у складнощах із заведенням, зменшенні потужности, інтенсивним димінням з вихлопної труби і у твердій «металевій» роботі двигуна. У новіших автах про те, що інжекторна система зіпсована, водій довідується переважно в той момент, коли при натисканні на педаль газу авто, замість прискорюватися, гальмує, а на панелі приборів загоряється контрольна аварії двигуна. Чим новіше авто, тим дорожчим буде ремонт інжектора. У разі старшого Мерседеса W 124 з 90-х років, якого обожнюють таксисти, регенерація одного інжектора коштуватиме менше ста золотих. Власник новішої моделі, наприклад, класу Е з двигуном CDI, за аналогічну послугу заплатить навіть учетверо більше. У поганій ситуації опиняються власники авт, у яких замонтовано деякі інжекторні системи Denso і Delphi, оскільки до них неможливо докупити запчастин. Ціни на нові інжектори часто перевищують навіть 2 000 зол. за штуку. Точна діагностика інжекторної системи недешева – за неї треба заплатити кілька сотень золотих. Акумулятор: Дизелі при заведенні опираються значно більше, ніж бензинові двигуни такої ж потужности. Саме тому на них ставляться сильніші стартери і акумулятори. Взимку всі недосконалощі акумулятора проявляються з подвійною силою, оскільки під час морозів потреба мотора у струмі є значно більшою, ніж зазвичай. Паливо гусне, через що стартери важче обертаються колін валом, а свічки повинні довше бути ввімкнені. Плюс, чим холодніше, тим потужність акумулятора нижча. Що зробити, щоби уникнути проблем? Якщо стартер мляво крутить або після кількох спроб заведення помітно слабне, то не варто відкладати – найвища пора поїхати до фахівця, який перевірить стан акумулятора і елементів авта, що відповідають за його підзарядку. У багатьох майстернях і професійних магазинах з акумуляторами базова діагностика «електрики» проводиться за символічну плату, або й задармо. Купування нового акумулятора без перевірки стану старого та напруги зарядки часто означає просто викинені гроші. Адже може виявитися, що проблема знаходилася деінде, наприклад, у зіпсованому генераторі або недотягнених клемах. Сучасні акумулятори витримують, як правило, 3-5 років. Старші можуть відмовити в будь-який момент. Найвитривалішими виявляються невиснажені акумулятори, тобто такі, які характеризуються відносно низьким стартовим струмом відносно місткости. Паливо і фільтр: У перші тижні зими в баках багатьох авт. Ще знаходиться літнє паливо, яке гусне вже при температурі бл. 0оС! Кришталики парафіну, які осідають з дизельного пального, при низьких температурах можуть заблокувати фільтр палива – це одна з найчастіших причин зимових проблем з заведенням дизеля. Якщо хтось не встигне вчасно використати літнього пального, треба додати до нього так званого депресанту, тобто, препарату, який знижує температуру гуснення пального. Цйе засіб можна купити на всіх заправних станціях. Депресанти успішні тільки тоді, коли їх додати до дизельного пального перед тим, як осяде парафін! Перед зимою радимо поміняти фільтр палива. У дизелях він зазвичай має відстійник, у якому збирається вода, відфільтрована з приводу. Якщо її багато (наприклад, тому, що хтось зволікав з заміною фільтру), то вже при найменших приморозках лід заблокує постачання пального до мотора. Свічки: Рідко буває, щоби всі свічки поламалися одночасно, хіба при аварії регулятора. У старших автах несправність окремих свічок може легко пройти поза увагою водія – при додатніх температурах двигун просто слабше стартує і протягом перших кількох-кільканадцяти секунд працює нерівномірно. У новіших моделях про аварію свічок повинна інформувати контрольна, але так буває не завжди. У простих кількарічних дизелях перевірка свічок не створює проблем – вистачить підвести до них напругу і перевірити, чи нагріваються. У нових моделях буває складніше, бо свічки можуть бути глибоко сховані, а на додаток у багатьох автах живляться струмом низької напруги (бл. 5 V) і «класичним» методом перевірки їх можна просто знищити. Підсумок: Те, що авто з двигуном Дизеля безпроблемно їздило протягом цілого літа, не означає, що воно дасть собі раду взимку. Від більшости турбот може вберегти ретельний огляд із заміною фільтрів і експлуатаційних рідин, а також ретельна перевірка електричної системи і системи живлення. Після цього залишається тільки дбати про те, щоби до баку потрапило відповідне зимове паливо, бо без нього навіть найкраще доглянутий дизель на морозі не заведеться. (Переклад спеціально для форуму Львівського фольксваген клюбу за «Авто Світ», № 43 від 04.11.2011)