Генератор автомобіля видає саме змінний струм, а аккумулятор (підключений паралельно) випрямляє цей струм і на все обладнання йде постійний. Будь який зарядний пристрій теж дає змінний струм (постійним незарядиш). Якщо відєднати аккум на працюючому двигуні то можна попалити електрообладнання. "Шоколадка" це регулятор напруги, тобто вона неповинна пропустити з генератора струм більший 14,4В (бортове електрообладнання витримує 16В), а діодний мост регулює ампераж видаваємий генератором, при виходу однієї з ланок розпочинається недозаряд (менш інтенсивний заряд) аккумулятора.
Цитата з вікіпедії http://ru.wikipedia.org/wiki/Автомобильный_генератор Устройство В первых автомобилях применяли коллекторные генераторы постоянного тока. Щёточноколлекторный узел был малонадёжным. Но с появлением мощных выпрямительных диодов от этой схемы ушли к более надежному варианту. В современных автомобилях применяются вентильные синхронные трехфазные электрические машины переменного тока, а в выпрямителе применяют трёхфазный выпрямитель трёхфазного тока по схеме Ларионова. Из-за переменной частоты вращения двигателя автомобиля и переключений электропотребителей в бортовой сети, становится необходимым поддержание уровня напряжения. Для этих целей используется регулятор напряжения, управляющий током в обмотке возбуждения генератора. Принцип работы Для того, чтобы генератор начал вырабатывать электрическую энергию, необходимо подать напряжение на обмотку возбуждения через щетки и контактные кольца. Это происходит при повороте ключа замка зажигания в положение «ON». Ток в обмотке возбуждения регулируется регулятором напряжения (в некоторых автомобилях - отдельный узел, установленный в моторном отсеке, во многих современных устанавливается непосредственно на генераторе). Ротор (индуктор) генератора приводится в движение через шкив от клинового ремня. Создаваемое индуктором электромагнитное поле индуцирует переменный электрический ток в обмотке статора(якоря). Снимаемое со статора напряжение выпрямляется выпрямительным блоком и становится постоянным. Далее выпрямленное напряжение поступает в бортовую электросеть автомобиля. Напряжение бортовой сети при работающем генераторе и исправном регуляторе напряжения поддерживается на уровне 13,5-14,5 В. Это выше уровня напряжения аккумулятора, что вызывает небольшой выравнивающий ток осуществляющий заряд батареи. Почему, кстати, 14 вольт? Аккумулятор ведь вроде 12-вольтовый, электрика вся тоже называется "двенадцативольтовой"? Дело в хитром устройстве аккумулятора. Если ограничить напряжение генератора 12 вольтами, аккумулятор будет постоянно стремиться отдать свой ток в сеть, естественно, постоянно разряжаясь. Слегка повышенное напряжение заставляет его ... начать, наоборот, заряжаться от генератора.[
Тут я не погоджуюся з деякими тезами. По-перше, сам генератор дійсно видає змінний струм, а випрамляє його не акумулятор, а діодний міст, який знаходиться на тому ж генераторі. По-друге, зарядний пристрій теж видає постійний струм, але напруга дещо вища ніж на АКБ, це і змушує його заряджатися(аналогічно з генератором). По-третє, шоколадка - регулятор напруги (а не струму) і обмежує її десь до 14,4В для забезпечення зарядки АКБ. При виході з ладу однієї з ланок на діодному мості, втрачається один з періодів півфаз, і тому генератор працюватиме на половину потужності. Через це і може відбуватися недозаряд АКБ.
Все правильно генератор(трифазний синхронний генератор, якщо бути точним) на автомобілі видає змінний струм, далі той струм випрямляється діодним мостом(міст працює по трифазній мостовій схемі випрямлення), діодний міст нічого регулювати неможе; регулятор напруги порівнює напругу на виході моста з еталонною і відповідно до цього значення змінює збудження генератора. Чим більший струм збудження тим більша напруга получиться на виході моста. Отак і тримється стала напруга на акумі. А струм(потужність) генератор видасть такий який треба електроспоживачам автомобіля(звичайно не бльший ніж він фізично може видати). С цього виходить шо недозаряд скоріш за все може бути через Регулятор напруги або Діодний міст.
У мене теж акумулятор починає потихоньку вмирати(вже другий рік). Який акумулятор має бути на Джеті 2 1.6 RF (бензин)? Тобто якої ємності акумулятори ставили з заводу? І якого виробника порадите брати?
У цьому випадку не код двигуна потрібен, а номер генератора, чи простіше його ампераж, і тоді від цього плясати з вибором акумулятора. Тут ще купу факторів потрібно знати, типу: кілометраж в день, кількість пусків мотора в день (на гарячо/на холодно).
Генератор мені здається що біля 60 А, але точно не скажу. Кілометраж в день 20 км в будні дні і на вихідні поїздка в село 100 км в один бік. Кількість пусків 2-3 в день на холодно. Стиль їзди - на холостому ходу (на мінімальних обертах).
Я теж до такого варіанту схиляюся, бо по показникам вольтметра акумулятор недозаряджений завжди (біля 12 В), а зараз стоїть 60Аг. Коли зарядним зарядити до повного, то тиждень-два напруга тримається 13-14 В на ходу, а потім падає.
Пардон має бути так "Порадьте акумулятор Расат Б5 1,9 ТДІ 96КВ 130к.с де можа купити і щоб не впарили якусь фігню."
я аккумулятор підзаряджаю зарядним якщо машина рідко виізжае ,ставлю на день на 0,1 від емності аккумулятора. так получаеться бо часто в відрядженнях.і все гаразд
От дивлюся на почту - пишуть: Акумуляторна Батарея Бош Сільвер С3 Ємність: 56-100А Пусковий струм: 480-830А Ціна від 599.99 Тобто виходить що 56А кошутує 600грн - нормально, як на мене.