Ні, бажано білий, а не сизий. Білий це випаровування вихлопу при холодній погоді, а от сизий - як правило признак попадання чогось стороннього в камери згоряння, скоріш за все охолоджуючої рідини. Якщо масло - то значно темніший буде за сизий.
Знайомому робили мотор Опель аста 1,6 16в поміняли кольца сальники і притерли клапана. Сказали зробити заміну масла на 1000км. Короче штуку вже накатав він, глянули на масло, а воно чисте як олія, що робити, міняти?
Обкатка іде до 5000 км. Можна міняти (гірше не буде), а можна катати до 5000 км. Якщо двигун після зборки не промивали промивочним то треба міняти, якщо промивали то можна ще їздити. Якщо майстри давали гарантію то тре робити як майстри казали бо потім не приймуть рекламації.
Так важко сказати, може суміш непропорційно підібрана, може охолоджуюча рідина нагар дає. От тут можеш глянути типи нагарів на свічках і порівняти зі своєю: http://www.autoprospect.ru/volkswagen/passat-b3-b4/2-2-5-proverka-i-zamena-svechejj-zazhiganiya-benzinovye-dvigateli.html, хоча там теж далеко не всі можливості нагарів.
авто ще бере масло? скільки долив після того як залив останню літру? якби стільки масла уходило через прокладки, ти б його з заднього бампера відмивав би, і все дно було б у маслі.
поміряй компресію заливши масло в циліндр, якщо таксамо 11 то кільцям гайки. скинь голову і поміняй сальники клапанів, і можливо направляючі. один сальник гривні 4 коштує, направляюча, наприклад для мого авто -11 гривень, + прокладка ГБЦ 100-300 грн, це дешевше ніж масло доливати