Повторюсь що при умові поганої видимості (похмура погода чи сонце в спину) вмикаю протитуманки щоб бути помітним на дорозі незалежно чи я в місті чи за ним. В мене не позашляховик а тому туманки стоять на відстані 20см над дорогою (не колхозні а оригінальні) з правильним регулюванням. Тому призвести до аварійної ситуації вони(туманки) теоретично на повинні, хіба хтось їхатиме ну з дуже спортивною посадкою
Взагалі-то протитуманки мають тільки одне призначення - освітлювати дорогу і обочину в умовах туману. Всі інші випадки - від незнання, нехлюйства або від того що водіям, які їх включають пофіг на зустрічних учасників дорожнього руху. Якщо хтось вважає інакше, нехай зі своїми переконаннями покатаються по Європі, і зразу їхні штрафи навчать правильно користуватися освітлювальними приборами. Їжджу постійно по трасі і маршрутчики просто виводять з себе, коли на своїх еталонах ставлять світло від 2106(2 пари ламп) підключають туди два ближніх і крім того ще 2 комплекти протитуманок. Коли їдеш їм на зустріч то просто капець. В такому випадку я на ближнє вже не переключаюся.
в пдр чітко написано що птф треба вмикати за умов поганої видимості. а які ті вже умови поганої видимості, то кожен водій вирішує на власний розсуд.
За протитуманки в умовах нормальної видимості штрафують за кордоном. Одного з моїх керівників за це оштрафували в Польщі і пояснили йому коли потрібно вмикати.
В Польщі штрафують за ввімкнені протитуманки в населеному пункті незалежно від умов. З власного досвіду.
Я можу звісно помилятися, але протитуманки і я прямим призначенням в туман будь де (звісно якщо в них не ксенон).
раз пішла така жара. витяг з ПДР. джерело сайт rada.gov.ua: ... 1.10. Терміни, що наведені у цих Правилах, мають таке значення: ... недостатня видимість - видимість дороги в напрямку руху менше 300 м у сутінках, в умовах туману, дощу, снігопаду тощо; .... 19. КОРИСТУВАННЯ ЗОВНІШНІМИ СВІТЛОВИМИ ПРИЛАДАМИ 19.1. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги, а також у тунелях на транспортному засобі, що рухається, повинні бути ввімкнені такі світлові пристрої: а) на всіх механічних транспортних засобах - фари ближнього (дальнього) світла; б) на мопедах (велосипедах) і гужових возах (санях) - фари або ліхтарі; в) на причепах та транспортних засобах, що буксируються, - габаритні ліхтарі. Примітка. В умовах недостатньої видимості на механічних транспортних засобах дозволяється замість фар ближнього (дальнього) світла ввімкнути протитуманні фари. ......... 19.4. Під час зупинки на дорозі в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на транспортному засобі мають бути ввімкнені габаритні або стоянкові ліхтарі, а при вимушеній зупинці додатково - аварійна світлова сигналізація. В умовах недостатньої видимості дозволяється додатково увімкнути ближнє світло або протитуманні фари та задні протитуманні ліхтарі. Якщо габаритні ліхтарі несправні, транспортний засіб слід прибрати за межі дороги, а якщо це неможливо, його необхідно позначити відповідно до вимог пунктів 9.10 і 9.11 цих Правил. 19.5. Протитуманні фари можна використовувати в умовах недостатньої видимості як окремо, так і з ближнім або дальнім світлом фар, а в темну пору доби на неосвітлених ділянках доріг - лише разом з ближнім або дальнім світлом фар. .............. 19.7. Забороняється підключати задні протитуманні ліхтарі до сигналів гальмування. ......... 19.9. Задній протитуманний ліхтар дозволяється використовувати в умовах недостатньої видимості як у світлу, так і в темну пору доби. з того що я зрозумів випливає, що вдень в умовах недостатньої видимості можна користуватись окремо самими протитуманками, вночі ж на неосвітлених ділянках разом з ближнім\дальнім. звідси виходить що згідно нашого законодавства виходить що вночі можна постійно використовувати протитуманки(крім освітлених ділянок), а вдень під час різного роду опадів і туману. може в європі і інше законодавство, а в нас таке
Я щось не дуже вловив момент де пише що у нас вночі постійно можна їздити з протитуманками. Тикніть пальцем. Я бачу пункт про недостатню видимість, але хіба ми живемо в Лондоні, що у нас постійно дощі з туманами?
ось тут дозволено. в пдр темна пора доби і недостатня видимість це різні поняття. крім того з означення недостатньої видимості - все що менше 300м. а ти на ближньому світлі скільки метрів бачиш? 30-40м
Як на мене, то ви вириваєте слова з контексту. Якщо брати повний пункт: 19.5. Протитуманні фари можна використовувати в умовах недостатньої видимості як окремо, так і з ближнім або дальнім світлом фар, а в темну пору доби на неосвітлених ділянках доріг - лише разом з ближнім або дальнім світлом фар. то протитуманки при поганій видимості можна використовувати окремо або разом з головним світлом, а коли ще й темна пора доби, то тільки з головним світлом, але недостатня видимість обов'язковий фактор. Крім того про 30-40 метрів то погоджуюся, але потрібно рахувати не ближнє світло, а дальне світло. Тоді 300 м цілком буде. Згадав українське прислів'я: Закон як дишло, як повернув так і вийшло. Кожен в статті закону бачить те що хоче бачити. P.S. В Україні закони далекі від ідеалу, тому деколи краще користуватися здоровим глуздом, а не законами і мати трохи поваги до інших учасників дорожнього руху. Сумніваюся що фари на Б4 дають настільки мало світла, що потрібно ще додатково вмикати протитуманки, якщо це дійсно так, то тоді вартувало б їх перевірити. А увімкнені протитуманки, особливо коли в них ще й ксенон, добре сліплять зустрічних водіїв в темну пору доби.
а це звідки взято? про це ніде ні слова. в б4 дійсно погане світло. в мене наприклад стоять новенькі hella фари і мені світла недостатньо+протитуманки з лампами narva contrast+ (жовтуватого спектру). хто тут має юридичну освіту, розясніть ті пункти пдр, бо вони написані непрозоро з цього видно що окремо описано для умов недостатньої видимості а окремо для темної пори доби. тому що з пдр недостатня видимість - видимість дороги в напрямку руху менше 300 м у сутінках, в умовах туману, дощу, снігопаду тощо; - але виникає питання отих 300м в реченні це стосується тільки сутінок чи також туману, дощу, снігопаду?
Підтримую повністю. Дратують таксисти на "ланосах", в яких протитуманки підключені до габаритів (чомусь так прийнято в них робити), і сліплять що передні, що задні. В Польщі в м. Познань близько 4 год ранку в туман мене наздогнала поліція за ввімкнені протитуманки (це було років 10 тому). Я не кажу, що треба в Україні керуватись правилами Польщі чи Росії, але для себе прийняти до уваги дещо можна.
Може вони дрімали в машині, а я їх розбудив своїм світлом:D. Але пояснення було чітке - в місті з протитуманками не можна за жодних умов.
то в них просто якесь незрозуміле додаткове правило. в нас ми ж користуємся нашими пдр і конкретних заборон до юзання в ньому немає. вказано що можна вночі чи за умов недостатньої видимості. мені наприклад протитуманки в місті навпаки дуже допомагають, бо вони освітлюють не вдаличину а в ширину, відповідно узбіччя чи тротуар гарно видно. тобто це додаткова безпека пішоходів+помагає під час поворотів на світлофорах
Так само таксисти, про яких я згадував, впевнені, що вони нікому не заважають, навіть на профільному форумі "ланоса" є порада підключати протитуманки напряму до габаритів. Задня протитуманка також створює дискомфорт в місті для сусідів по потоку, але ми в себе її взагалі не бачимо. Кожен має свої тверді переконання, з якими сперечатись безглуздо.