Який розмыр автошин ставити зимою вузький чи широкий?

Тема у розділі 'Колеса', створена користувачем Miha, 5 вер 2010.

  1. CheFISH

    CheFISH Місцевий

    Авто:
    Scirocco GT II
    Клубна карта:
    000042
    не рівняйте раллі і місто ))) Я з Орком на широких... Якщо треба буде когось випхати після випавшого за ніч сніжку - маєте вже до кого звертатись )))))))
     
  2. MARTINI

    MARTINI Добрий Адмін

    Авто:
    Seat Leon 2.0 FSI, 2006
    Клубна карта:
    000111
    Я взагалі то не беруся стверджувати як краще. Але якщо вже рівняти з ковзанами , то давайте уявимо що ми вийшли на лід і пересуваємося в ковзанах, а потім в мештах. В мештах ми можемо їздити так само добре як і на ковзанах, проте, тільки прямо, повернути практично нереально. Тоді як на ковзанах ми можемо легко маневрувати. Тому мені здається, що вузька гума взимку все ж краще
     
  3. CheFISH

    CheFISH Місцевий

    Авто:
    Scirocco GT II
    Клубна карта:
    000042
    неправильно зачепились за ковзани і лижі.
    аналогія завідомо невірна, так як нічого спільного з вужчим/ширшим колесом окрім натягнутих асоціацій не має...

    та і ралійні машини теж не дуже в касу. ви ж не їздете влітку на ралійних протекторах? а тим більше не возите в багажнику комплекти "гравій", "мокрий асфальт", "болото"... ???

    Жив би на селі (по якому не проходить траса) — ставив би вужчі, щоб сніг "різати" до твердої поверхні і таким чином їхати. Але в місті дороги більш/менш чистять, і льоду (на селі його майже нема) ширші мають набагато більшу поверхню і можливість гальмування.

    хоча. задумуюсь на перехід на

    http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg
     
  4. kym

    kym Аксакал

    Авто:
    a 100
    Ех... видно зима скоро:D. Історія про вужчі колеса на зиму тримається ще с советьських часів. треба тілько врахувати що тоді всі авто були заднєпривідними. і то правильно на заднєпривідні ставили передні вузькі а задні ширші... таким чином передні колеса мали меньший опір по снігу і задні краще пхали і машина меньше буксувала на снігу. З переднєпривідними ситуація троха інша і підтримую тут адміна (Ореста), що на зиму у переднєпривідних краще широку, а задні любі... У широких хоч опір по снігу і більший, зате і площа тертя більша і краще гребе по снігу. Передок важчий нагрузка на колеса добра і широкі колеса помагають не застрягнути майже ніколи. Особливо це відчутно на машинах з довгим передком Пасати і Ауді ну ще і Сцірокко. Я на 45 кузові Ауді взагалі їжджу на всесезонці і ніколи не мав прблем з буксуванням, і не раз тягав сусідського мерседеса (дізеля) по свіжому снігу, що аж сам дивувався як класно іде. На гололеді взагалі нічо не помагає крім шипів. Так що вибирайте колеса з добрим малюнком протектора а на ширину не дуже звертайте увагу
     
  5. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Існує думка, що зимою є більше шансів потрапити у яму ніж літом. Особисто я з таким не стикався (мені здається що найбільше ям навесні), але менший радіус диска рекомендують для того, щоби можна було поставити більший профіль гуми, таким чином забезпечитись від удару, що погне диск.

    Тут я не згоден - на одному ковзані можна по інерції проїхати цілий каток (90 метрів, в мене малий хокеїст, бачив і таке), на мешті по льоді не проїдеш більше 5 метрів, як не розганяйся. А якщо мешт має м'яку підошву то і трьох по рівному не зробиш.

    Взагалі, щоби зрозуміти, які колеса кращі, потрібно зрозуміти причини ковзання. Як відомо рух молекул (тертя) викликає тепло. Коли ми натискаємо та тремо на лід та сніг то зрушуємо верхній шар молекул, які від миттєвого потепління перетворюються у воду, а водяна плівка у свою чергу, виконує роль мастила, по якому все і сунеться.

    Як доказ, приведу три приклади:

    1. Думки про те, що лід дуже рівний і тому слизький - хибні. Сам по собі лід ширшавий, але навіть якби був склом, це ще не причина слизькості, спробуйте стати на сухе скло, нікуди ж не послизнетесь! Тобто потрібна вода, яка при мінусовій температурі є твердим льодом і може стати рідкою лише при терті.

    2. Лід він стає рівнішим навіть якщо проїхатись по ньому чоботом з гризучим протектором. Якби там не було водяної плівки, лід би був більш подряпаним а не більш рівним.

    3. Чим холодніше на дворі тим лід та сніг менш слизький - при менших температурах тертя спричиняє менше молекул, що перейшли в стан рідини з твердого, тобто потрібно більше тертя для такої самої товщини водяної плівки. Відповідно меншою водяна плівка і слизькість.

    Далі, враховуючи це, ми мусимо розуміти, що для меншого тертя потрібен або більший натиск, щоб заглиблюватись в лід нижче водяної плівки і відпихатися від твердого або навпаки менший, щоби стримувати її утворення і зменшувати ковзання. Власне шипи це є перший тип захисту а широка або велика гума - другий. Але часто є умови, коли шипи заваджають (асфальт, бруківка ітд) а часто коли не допомагають (маленькі шипи, які ставляться в дорожню гуму ефективні лише на твердих поверхнях), тому безпечніше є все-таки надіятися на гуму.

    Таким чином, ставлячи широку і м'яку гуму, ми зменшуємо натиск на сніг та лід і тим самим зменшуємо шанси утворення плівки під колесом. Паралельно розподілити натиск на поверхню, збільшуючи пляму доторку допомагає і м'якість гуми, вона розподіляє вагу рівно по всій ширині колеса навіть на кривих поверхнях, це пояснення того, чому фірмова гума, яка не дубіє на морозі є більш гребучою ніж дешева, тверда.

    І наостанок ще одна підказка, якщо хто не знає - якщо ви забуксували і потрібно виїхати - для того, щоби зробити колесо більш ширшим а пляму доторку більшою - достатньо його спустити до 0,8-1 атм. Досить часто це викликає чудо - машина починає їхати по льоді, на якому до того буксувала на місці :)
     
    Останнє редагування: 7 вер 2010
  6. ROS

    ROS Аксакал

    Авто:
    Renault Espace 2.0; Opel Vectra B 1.6; Toyota Celica GTi 1.8; Honda Dio 35; ІЖ Ю; Тула
    Клубна карта:
    000035
    Трохи додам від себе. За 6 років щоденної експлуатації Джети трохи поекспериментував. Для мене найкраща схема: передні - 175/65Р14; задні - 185/65Р14. Минулу зиму відїздив на 195/50Р15, результат-жорстко і дві гулі на задньому колесі.
     
  7. RaZoR

    RaZoR No Smoke No Power Diesel

    Авто:
    A6 С5 Avant Quattro (AKE)2002p була)
    A4 B6 Avant (AVF)2004p Ше є!!
    A6 C4 Avant (AEL) 1996p була
    VW G4 (BCA)2003p також був
    14" стануть, в мене на зиму якраз і стоять 14 залізяки рідні, напиши який саме розмір шин на 14-х дисках тобі пропонують? бо в стоку на 14-х дисках шини мають бути розміром 175/80 R14
     
    • Подобається Подобається x 1
  8. RaZoR

    RaZoR No Smoke No Power Diesel

    Авто:
    A6 С5 Avant Quattro (AKE)2002p була)
    A4 B6 Avant (AVF)2004p Ше є!!
    A6 C4 Avant (AEL) 1996p була
    VW G4 (BCA)2003p також був
    Шини треба ставити в межах допусків які дає виробник на конкретне авто. Ше врахуйте, якщо мова йде про якесь конкретне авто де можна ставити шини шириною наприклад від 175 до 195, з конкретною вагою, то при різних розмірах шин будемо мати різну площу контакту шини з поверхнею, і різний ТИСК на цю площу контакту, тому можна припустити, що при меншій площі - більший тиск, а відповідно і більші зцепні властивості шини на слизькій поверхні.
     
  9. Drapula

    Drapula Місцевий

    Авто:
    VW Cross Polo 1.4 2008
    Ну от як можна давати поради в питаннях, що стосуються безпеки виходячи з того, "а от я думаю, що так"!!!!!
    Вже все давно вивчено і доведено...на зиму колеса вужчі, мякші, з більшою кількістю ламелів, про це говорять і спеціалісти, і спортсмени, і виробники!!!!
    Тільки як завжди, ми українці (деякі) знову придумуємо колесо)))
    ...Минулого року, я мав одну з найстрашніших поїздок в житті, коли випав перший сніг і довелося дочку везти в садочок на літній гумі (215/40 Р17, це для машини, що важить 1100кг), коли повернувся додому, машину поставив поки не зійшов сніг, по дочку я поїхав вже на маршрутці...
    І от чому це "мудрі" німці, які роблять найкращі в світі машини, "дуріють" і рекомендують на своїх витворах інженерної думки, і вказують на кришечках бачків, в технічних документах рекомендовані розміри шин для літа та зими,... в мене наприклад: літо 215/40 Р17, зима 185/60 Р15..., як зрештою і всі решту виробників...
    Два простих приклади:
    1.Лижники чи сноубордисти, при русі прямо використовують всю поверхню лиж, чи сноуборду(тобто збільшують площу контакту, зменшуючи тертя) для кращого ковзання, коли ж доводиться повертати чи гальмувати...все вірно доводиться нахиляти спорт інвентар, і все відбувається навпаки: площа контакту зменшується, сила тертя зростає, крім того лижі чи сноуборд додатково "вгризаються" в сніг...нехай "наші" радники, що радять широку гуму, спробують погальмувати чи повертати використовуючи всю поверхню лиж, зимою))))
    2.Приклад трішки віддалений, але відкриває суть процесу, спробувати може кожен: візьміть найважчого знайомого чоловіка, і хай він босий, а ще краще взутий в якесь взуття з широкою підошвою, зробить вам масаж спини ногами...
    і повторіть це й же "дівайс" з найлегшою вашою подругою взутою в туфельку на шпильці...
    Все вище наведене справедливо і для автомобіля
    Наведені приклади з автомобілями взутими у гусениці і в колеса великих розмірів, дійсно справедливі, але для умов руху "ПО" глубокому снігу, тобто коли автомобіль практично "пливе", а ще піску і болоті, більше того в такій гумі дуже низький тиск і мала швидкість руху...
    За умови коли треба рухатися по неглубокому снігу, холодному асфальті чи льоді, тоді на перший план виходять керованість і можливість зупинятись, а це досягається тільки за умови доброго щеплення з поверхнею...
    P.S.До речі, використання гуми не передбаченої виробником(в тому числі розмірності) для експлуатації (особливо) в зимовий період, страхова компанія може відмовити у виплаті по страховому випадку (у нас це ще проканується, але за кордоном на це звертають увагу)
     
    • Подобається Подобається x 2
  10. vovka

    vovka Active Member

    Авто:
    ВАЗ 2108 RPD, Ford Fiesta ST
    тут теж думки в площині розгону-гальмування. але ж зимою значно важливіша керованість. на вузькій гумі в снігу вона краща. на широкій воно трохи як корова на льоді на мою думку.
     
  11. Sasa

    Sasa Аксакал

    Авто:
    Country Power
    Клубна карта:
    000481
    Погоджуся з тобою в цьому, проте вважаю обидва твої приклади віддаленими від теми і крім того перший взагалі неправильний. Вартує задуматись чому бігові лижі тонші.
    Розсуждати можна до потєрі пульса не вибравши конкретних умов які беруться до уваги, а саме чи то пухкий сніг чи каша чи укатаний сніг чи лід чи взагалі солений асфальт.
     
  12. Drapula

    Drapula Місцевий

    Авто:
    VW Cross Polo 1.4 2008
    та тут і не треба ніфіга сперечатися і видумувати, все давно вже для нас і замість нас дослідили і вивчили)))просто почитати спеціальну літературу і професійні сайти))
    ну а якшо зовсім впадло подивитись на кришечку бачка))
    Що до бігових лиж, тому вони і тонші, що крім ковзання ними ще треба відштовхуватись, при спуску все робить сила тяжіння так звана гравітація))
     
  13. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Говорять по-різному, в т. ч і спортсмени. Справді в більшості домінує думка про те, що вужчі колеса на зиму краще, але це через універсальність - своєрідний "компроміс для блондинок". Та сама історія з АБС, антизаносами, антипробуксовками ітд, водій, що добре вміє керувати машиною можде ефективніше керувати нею без цих систем. Але коли за кермо сідає бабця, яких добра частина за кордоном, вона ніколи не зрозуміє що таке аквапланування і може намагатися валити по слякоті понад 100 кмг. Так само виробники часто пропонують ненайкраще масло, їхати без прогріву і інші ненайкращі умови експлуатації, це все має свої причини. В Україні, через стан доріг, якість встановлення знаків та розмітки люди орієнтуються не на знаки а на дорожню ситуацію, більше 80% водіїв вміють керувати машиною на слизькому, об'їзджати ями, бути готовим до калюж чи слякоті. За кордоном це рідкість. Я рекомендую ширшу гуму не тому, що я думаю, а тому що знаю, власне я говорю не покладаючись на свою думку а на приведені аргументи. Тому якщо є бажання заперечити і переконати когось в протилежному - прошу заперечувати не мою думку і не мою особу а викладені аргументи. Не виключено, що це викличе і зміну моєї думки, я теж людина і можу помилятися.
    Дуже просто - ширина гірських лиж і сновбордів пояснюється тим, що вони передбачені для м'якого снігу, навіть цілини. Бігові лижі їдуть краще бо вужчі - якщо сніг вкатаний, на бігових лижах з тоднієї гірки заїдеш далі ніж на гірських. Чим ширша лижа тим більше тертя і гірше сунеться. Точно так само як і колесо.

    А щодо повороту - то тут різні принципи, лижі не котяться, тому вони мають кантики для повороту. Колесо ж котиться, воно не може на кожному повороті йти юзом, до того ж нахилятися на кантики, тому воно мусить повертати тією ж плямою доторку, що і їде на ній. Відтак площа мусить бути якомога ширша.
    Все правильно, на льоді сильний натиск на одну й ту ж площу буде викликати більше ковзання, саме тому коньки такі тонкі, це зроблено для зменшення площі доторку, відповідно і кращого натиску для якіснішого формування згаданої раніше водяної плівки. При умові, якщо він не розламує чи не ріже той лід. Відразу кажу, що гумою, яка котиться, розрізати лід та ще й на швидкості є нереально, хоч би машина важила 100 тонн. Тому Саме для того більша гума вважається більш прохіднішою.
    Кожне покриття має свою грань провалювання. Тому цілина це сновборд, вкатаний сніг це бігові лижі, лід це коньки. Тобто найвужче з того, що не провалюється, ковзається найкраще. Чим воно ширше тим гірше сунеться.

    Колеса це те, що обертається, відповідно, якщо широке чи вузьке колесо заболоковане, не важливо якої воно форми, всеодно буде сунутися в напрямку, куди його пхає інерція. Якщо ж воно котиться, важливе максимальна кількість площі для максимальної сили тертя і не важливо, чи це гальмування, поворот чи розгін.
    Ти ж сам так проти власних роздумів і тут же апелюєш до якоїсь уявної літератури. Якщо так переконаний, то удостойся принести сюди з тої літератури хоча б 1-2 аргументи, давай їх обговоримо, може й справді так. Мені складно змінити свою думку лише тому, що хтось припустив, що існує якась література, що чимось невідомим контраргументує мої думки.
    Мушу розчарувати, але на кришці баку пишуть про якість бензину а не про колеса.
     
    Останнє редагування: 10 вер 2010
  14. MARTINI

    MARTINI Добрий Адмін

    Авто:
    Seat Leon 2.0 FSI, 2006
    Клубна карта:
    000111
    Орест, про розміри резини там також пише. Я правда не зауважував ніколи чи пише там про розмір резини на різні сезони. Сьогодні як не забуду гляну :)

    Моя логіка не базується ні на якій літературі. Я просто інтуїтивно усвідомлюю, що вужча гума скоріше докопається до твердої поверхні і поїде, тоді як щирока буде шліфувати втрамбований сніг. Аналогічно і при гальмуванні, якшо вже колеса пішли юзом, то вузькі скоріше дістануть до асфальту. Також вузька сильніше "втоплюється" в покриття, ніж широка, а отже ризик зносу менший, тобто керованість краща. От десь так. А якщо ще й виробники рекомендують на зиму вужчу (чекаєм докази від Драпули :) ) , то я нізащо не одягну ширшу.
     
  15. Zh@riK

    Zh@riK Аксакал

    Авто:
    VW GolfII CL 1990,1.8l RP, Pierburg 2ЕЕ Ecotronic, 5КПП 4S, ГБО; Audi A4B8 avant 177BHP; Honda Hornet 600cc
    Клубна карта:
    000050
    орест, в мене написана якість бензину + допустиму розміри шин та відповідно тиск у них.

    ігор, за сезони не написано, тільки розміри
     
  16. Drapula

    Drapula Місцевий

    Авто:
    VW Cross Polo 1.4 2008
    Дєвочкі не сортєсь))Ось цитата
    Менять ли типоразмер покрышки на зиму?В инструкции по эксплуатации автомобиля содержится информация о рекомендуемых размерах шин, однако некоторые сервисы все-таки разрешают установленную производителем размерность менять на зиму. Между тем, посоветовавшись предварительно с представителями из авторизованных сервисов, можно утверждать, что на зиму можно поставить колеса меньшего радиуса с более высоким профилем и меньшим пятном контакта с дорогой, Это не только поможет улучшить управляемость, но и сделает авто мягче. В зимний период, когда автомобиль чаще эксплуатируется на заснеженных и обледенелых трассах, рекомендуется устанавливать более узкие шины, которые лучше справляются со снежной шугой. При этом установка на заднюю и переднюю ось автомобиля шин разного размера (кроме случаев, когда это предусмотрено производителем авто) недопустима.
    Джерело http://www.diadon.com.ua/?p=33
    Нагадую ми говоримо про безпеку, у нас і так повно варятів на дорогах, тепер не вистачало щоб вони ще й повиїжджали на погано керованих автмобілях взимку
    Не полінуйтесь полазити по інших джерелах, дайте запитання на шинних сайтах спеціалістам.
     
  17. ROS

    ROS Аксакал

    Авто:
    Renault Espace 2.0; Opel Vectra B 1.6; Toyota Celica GTi 1.8; Honda Dio 35; ІЖ Ю; Тула
    Клубна карта:
    000035
    Во, тра читати матчасть!!!!!! Я також за вужчу і вищу, тільки меншого радіуса. АЛЕ ТІЛЬКИ НА ЗИМУ!!!!!!!!!!!!!!
     
  18. Drapula

    Drapula Місцевий

    Авто:
    VW Cross Polo 1.4 2008
    Ось ще
    Размер зимних шин

    Размеры зимних шин (впрочем как и летних) стоит выбирать из тех, что рекомендованы автопроизводителем. Если брать намного больше по ширине, то пятно контакта колеса с дорогой, естественно, увеличится. Но при этом масса автомобиля распределится таким образом, что сцепление шины с поверхностью дороги уменьшится.
    Если уже не оказалось необходимого размера, то лучше выбрать немногим меньшую по ширине модель зимних шин, но при этом большую по высоте профиля. Джерело http://mirsovetov.ru/a/car/spares/winter-tyre.html
    Взимку все неоднозначно і, знову ж таки, залежить від умов, в яких доведеться їздити. У загальному випадку — для руху по снігу шині не потрібна велика ширина — вона заважає розгрібати сніг і добиратися до покриття дороги, збільшує опір, а дорожнього просвіту часто не вистачає. Тому зимове колесо ставимо меншої ширини і вище за профілем. Джерело http://www.personal-plus.net/333/5252.html

    Какие шины брать на зиму – узкие или широкие?
    Мы рекомендуем Вам выбирать на зиму шины более узкие, из тех типоразмеров шин, которые предлагает производитель автомобиля, чтобы на меньшее “пятно контакта” действовала большая масса автомобиля.
    http://www.mvo.ru/content/docmore.asp?mnid=57&sbid=30&id=158
    Шукати ще?))
     
  19. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Воно з точки логіки може і виглядає, але з практики дещо по-іншому, взимку, щоби докопатися до асфальту треба дуже довго буксувати :)) Ну ок, інколи буває, що довге буксування викопує ями, але то лише коли машина стоїть на місці, але от коли їде - нереально навіть на цілині, навіть з повним приводом і з 5-сантиметровими грунтозацепами, на який їзджу, сніг не вода, він не втікає з-під колеса а навпаки, трамбується під ним. Та і з гальмуванням не дуже - де ти бачив взимку гальмівний шлях, що відкриває сухий асфальт :) Тому кажу ще раз - важливе максимальне тертя з слизькими поверхнями, жодне колесо не може працювати як якор чи лижа, це всього лиш гума - головне якомога далі відсунути момент зривання колеса, коли воно в юзі, це вже небезпека.
    В мене на всіх машинах ця наліпка на стійці водійських дверей а не на баку.
    Справа твоя, як і кожного. А те, що виробники часто рекомендують - я писав вище і пояснював чому.
    Що за ахінея? Там немає жодного аргумента. Ти зібрався брати кількістю цитат з особистими думками їх авторів? Думаю, це вдалий спосіб лише для флуду і сварок. Тому якщо це всі аргументи, які можеш привести - краще не сміти, всі і без того зрозуміли твою думку, аж забагато. Якщо хочеш чимось переконати читачів - приведи аргумент, тобто скажи чому саме так потрібно, як ти кажеш. Тоді вже дєвочкі точно не посваряться ;)

    Ну ти ж сам воював за аргументи а флудиш тут особисті думки. Думаєш, кількість букв, що збігаються з твоєю думкою когось у чомусь переконають? А уявляєш, якби я почав тут писати цитати людей, що підтримують мої думки? Що би вийшло? 200 сторінок флуду, в якому правий той, хто більше налив тексту? Припиняй, бо буду чистити. Нема чим аргументувати - краще стримайся.
     
    Останнє редагування: 10 вер 2010
  20. MARTINI

    MARTINI Добрий Адмін

    Авто:
    Seat Leon 2.0 FSI, 2006
    Клубна карта:
    000111
    Орест, я крім твоїх власних умовиводів не побачив у твоїх дописах ЖОДНИХ аргументів, жодного посилання на літературу чи коментарі експертів. Тому позиція Драпули, підкріплена посиланнями на коментарі фахівців, виглядає як більш аргументована, ніж твоя
     
    • Подобається Подобається x 1

Поділитися цією сторінкою

а де твій аватар? :)