Как работают счетчики в такси ?

Тема у розділі 'Простофорум', створена користувачем abarinoff, 2 кві 2008.

  1. abarinoff

    abarinoff Active Member

    Авто:
    Seat Leon 1.4 TSI 2010р.
    Сегодня на работе зашел разговор за такси, одна сотрудница 3-4 дня подряд ездит на такси одной и той же компании, из неизменных точек, при этом цена каждый раз получается разная (существенно разная).

    Может кто-то подскажет какой принцип работы счетчиков в такси, а то сами таксисты похоже сами не разбираются, и при вопросе "как работает счетчик" чето бубнят себе под нос и переводят разговор на другую тему... Реально ли при наличии счетчика, проследить завысил ли таксист цену или нет ? А то честно говоря складывается впечатление что счетчики поставили только потому, что городские власти обязали, и пользы от них никакой...
     
  2. Олег М.

    Олег М. Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco 16V GTX 1991, VW Scirocco mk1 1979 16V, VW Colf-1 Cabrio 1989, VW Golf Country 16V, VW Scirocco GTE mk1
    Клубна карта:
    000001
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Наскільки мені відомо, то лічильники нараховують в залежності від часу в дорозі, а не від кілометражу.
     
  3. DEMO

    DEMO Місцевий

    Авто:
    Kia Cerato 2.0 EX АКПП
    Клубна карта:
    000045
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Бачив програму про таксистів львівських і там було інтервю з головою спілки львівських таксистів. Я прифігів від тої нахабності з якою він розповідав про то як на..обують таксисти громадян лічильниками. Говорив то в руслі мовляв самі захотіли то тепер їздіть не по 30 грн а по 40 (так і сказав). Типу лічильники дорогі десь 1000 грн (аж!!!!) таксисти мусять закладувати вартість в свої тарифи (шо кожен день на 1000 грн треба більше заробити ?). Рагуль коротше видно шо один з них.
    зокрема виділив такі методи намахування.
    таксист натискає двічі на кнопку лічильника (мабудь має значити шо по двійному тарифу везе)
    таксист сам міняє тарифи в лічильнику.

    ще там якісь казав але вже не памятаю.
     
  4. KIT

    KIT Аксакал

    Авто:
    ВАЗ 21013
    Клубна карта:
    0011
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Ні, не тільки так. Якщо придивитись до того лічильника, то видно що він рахує по різному коли авто стоїть і коли рухається. Тим більше, хіба платять не за кілометраж? Тож все життя так платили :)
     
  5. Pol

    Pol Super Moderator

    Авто:
    VW POLO ClassiC 1.6 98 (1F)
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Посадка пассажира - например 100 рублей - в эту сумму включены 5 км пробега.
    Далее, после проезда 5 км - 10 рублей каждый 1 км пробега (либо) 1 руб каждые 100 м пробега.
    Время простоя в ожидании пассажира или в пробке например 5 руб/минута.
    Устанавливается предельная скорость - при которой счетчик начинает считать не километры а время - например машина медленно ползет в пробке 2 км в час при этом естественно не выгодно считать тариф по километражу, соответственно счетчик может автоматически переключиться в режим подсчета времени - например 5 руб/минута.
    Установка стоимости багажа, вызова по телефону, другие услуги.

    Додано через 1 хвилину
    взято тут http://www.newkorea.ru/taxi/
     
  6. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Дуже просто. Коли сідаєш, він тисне кнопку "старт" і лічильник висвітлює суму 15 грн (у Львові). Цієї суми вистачає на 3 км. Далі воно дораховує по 5 грн за кожен км. Якщо машина зупиняється (напр. в заторі) лічильник фіксує зупинку і починає рахувати кожні 5 сек копійки, з розрахунку 25 грн за годину простою. Якщо машина рушає, рахує тільки пробіг.

    АЛЕ! Лічильники не висвітлюють часу пробігу!!! Потрібно всіх таксил заставляти тиснути кнопку "старт" коли ви сідаєте в машину - був прецидент, коли я сів в машину а вона, як виявилося згодом, почала рахувати ще задовго до того. Я це вирахував тільки знаючи точну відстань від дому до вокзалу. Таксист не сперечався.

    І ще одне. Згідно логіки, пасажир повинен платити за перевезення з точки а в точку б, тому рахування простою в заторі чи на червоному світлі ми не повинні платити, так говорить логіка, етика та законодавство. На жаль, таксисти думають інакше і вони зацікавлені возити нас через затори, максимальну кількість світлофорів ітд. Хто дозволив їм таке для мене загадка.
     
    • Подобається Подобається x 1
  7. Markell

    Markell Super Moderator

    Авто:
    Mk2 KR
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    +1, спілкувався тільки шо з нашим кур*єром, він після роботи в радіо таксі працює, має лічильник, показував мені шо там і до чого.(він підтвердив все написане Орестом і доповнив дещо),
    Мін. замовл. 15грн., кожен наступний кілометр по 3 грн., простій 20 грн. за годину, рахується після 3 хв. простою (якшо машина стоїть, або рухається зі шв. менше 8 км. на годину!, в ост. випадку рахується пробіг+простій). Але є такі нюанси: кожен лічильник запрограмований на декілька тарифів (наприклад, я бачив в нашого кур*єра 4 тарифи), один по 2.5 грн. за км (мін., за містом), один по 3 грн. за км (станд.), по 4 грн. за км (святковий) і по 2.5 грн./км з мінімалкою 12 грн (типу для своїх).
    Якшо виклик за містом, він натискає опцію "подача машини", що додає до мінімалки ше 10 грн. (тобто мінімалка 25 вже буде). Тому, в залежності від ставлення до клієнта і ставлення клієнта до таксиста (враховуючи його поведінку і т.д.) таксист може натиснути на лічильнику той чи інший тариф, при замовленні в Сокільниках чи брюхах натиснути чи ні кнопку подача машини (+ 10 грн.), почати рахувати простій відразу при посадці (після 3 хв.) або вже коли приїхав на вказане клієнтом місце (наприклад по дорозі ти вийшов за пивом чи сигаретами, це може бути пораховано як простій а може і не бути пораховано). Крім того, в різних фірмах різні тарифи і різні мінімалки.
    Ну і звичайно ж, саме цікаве: фірми, які налаштовують лічильники, виставляють їх так, що пробіг рахується, наприклад, 900 м як 1 км, або мінімалка перескакує на оплату не через 3 км, а через 2.5. На одному лічильнику може бути 2 тарифи нібито однакові (15грн.+3грн. за кожен наст. км.), але в цих тарифах по різному рахується кілометраж і мінімалка в одному закінчується раніше, в другому пізніше. Тому таксист сам вибирає, який тариф натиснути і в якій комбінації. Ну і завжди є один тариф точно настроєний (з правильною мінімалкою і правильним пробігом), це на випадок перевірки.
    При посадці в машину можна зразу уточнити тариф і мінімалку (але це гарантія того, шо таксист зразу натисне кнопку і почне рахувати простій, і з двох однакових тарифів вибере менш вигідний для клієнта), зате це і гарантія того що він не включить якийсь там святковий або мінімалку інакшу. А ше можна, як в старі добрі часи, питати скільки буде туди-то? Тоді таксист не візьме більше ніж сказав, навіть якшо б по лічильнику більше виходило (актуально при поїздках на велику відстань і багатьма простоями), з таксистом домовився про суму, і він може лічильник не включати.
    Коротше кажучи, сума, яку заплатить клієнт за один і той же маршрут, може бути різна шо тепер з лічильниками, шо раніше без них. Так шо неможна сказати шо лічильники дуже до чогось таксистів зобов*язують. Ше казав наш кур*єр, шо особисто йому (як і багатьом іншим такситам) з лічильником працювати краще, тому шо якшо раніше клієнт міг сперечатись: типу чому так багато, в інших дешевше і т.д., то тепер відповідь таксита чітка: сума згідно лічильника, і все.
     
    • Подобається Подобається x 2
  8. angal

    angal Новачок

    Авто:
    Волга ГАЗ 31105
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Добрый день участникам Фольксваген-клуба. Действительно важная для пассажиров такси тема. Поэтому не могу не откликнуться на предложение MARTINI прокомментировать.

    Принцип работы счётчиков в такси (далее - таксометров) чётко определён в "Національному стандарті України Таксометри електронні" ((EN50148:1995, IDT) ДСТУ EN 50148-2001 )

    Не вдаваясь в тех детали: Любой сертифицированный таксометр насчитывает оплату как сумму: посадочный тариф + пройденный километраж умножить на километровый тариф + время простоя умножить на тариф простоя. Технически возможно включить в счёт пассажиру плату за дополнительные услуги, какими могут быть например: подача машины на указанный адрес, оплата за собственно заказ, и.т.д.

    В таксометре, снабжённом чекопечатающим устройством честность рассчёта за услугу можно чётко проследить. (Таксометры Євро Такс EL, UNS-TAXI с принтером) Там где чека нет (модели Євро Такс EL 01, UNS-TAXI.01, МРТ3-мини) тоже можно разобраться, но надо знать куда смотреть.

    Таксометры придумали не вчера, и не городские власти. Даже украинская законодательно-нормативная база обязывает их иметь с 1998 года. Не говоря о законах бывшего СССР и всего остального цивилизованного мира. Городские власти просто наконец проснулись. И то, видно, не полностью. Ибо требуя таксометра, они забыли, что это контрольно-измерительный прибор, который начитывает оплату исходя из тарифов. Которые та же законодательно-нормативная база обязывает иметь каждого перевозчика в виде ценника на видном для клиента месте. Заметьте - не в виде устной информации водителя, ни даже в виде информации телефонного оператора дисчпетчерской службы, а в виде понятной клиенту письменной информации на панели машины. Отсутствие ценника - не только грубое нарушение транспортного законодательства (как и отсутствие самого таксометра в т.ч), но и нарушение Закона "О защите прав потребителей". Таксометр - как электронные весы в магазине. Нет цены на товар - что толку взвешивать...

    Додано через 6 хвилин
    Технічно така настройка можлива, але ніде в світі практично не використовується в таксі. Оскільки затрати на надання послуг таксі мають як часову, так і кілометрову компоненту.

    Додано через 21 хвилину
    Почти так. Неверно только, что скорость переключения с насчёта денег по километровому тарифу на насчёт по простойному можно установить. Это автоматическая функция. Таксометр обязан вычислять эту скорость исходя из заданных значений километрового и простойного тарифов по принципу "в позиции "занято" денег должно насчитываться всегда не меньше, чем от простоя"

    И ещё. Пресловутая "минималка". Принцип определения, когда "минималка закончится" тоже имеет два алгоритма. Может быть использован любой.

    1. Окончание минималки может определяться заданным километражем (например 3-4 км как во Львове на сегодня). Тогда за свои кровные 15 грн можно проехать теоретически указанное расстояние. А практически при этом весть простой таксометр насчитает в плюс к минималке. И причём не только собственно простой, но и всё движение с малой скорость по пробкам, которое он расценит как простой тоже. Мне такой принцип представляется некорректным. Ибо декларированная "минималка" по деньгам практически никогда не будет выдержана.

    2. Окончание минималки может задаваться по деньгам. Т.е., например, в стартовых 15 грн задаётся оплаты за собственно посадку 3 грн и на проезд и/или простой клиенту 12 грн. Тогда, сумма в 15 грн не будет увеличиваться, пока клиент не использует заложенных 12 грн. Тогда он за свои деньги имеет "ассортиментный минимум" -проехать до 4 км или простоять до 30 минут (при стоимости простоя 40 коп/мин). Или часть того, часть другого. ИМХО-абсолютно корректно и понятно. Только нужен ценник на панели такси, чтобы клиент мог понять такую схему.

    Додано через 39 хвилин
    На жаль не мав змоги бачити виступ по телебаченню Леоніда Бойка, голови Ассоціації перевізників на таксі м. Львова. Але мені подібно, що DEMO саме на цей виступ посилається. Не знаю, хто тут некоректно висловився, а хто неточно процитував.

    По-перше, двічі тиснути кнопку - глупство. Таксометр тоді з позиції "вільно" перескочить через позицію "зайнято" в якій він власне нараховує оплату, і потрапить в позицію "каса", де він вже підвів риску під сумою і треба платити гроші.

    По-друге. Таксист у легітимно встановленному таксометрі самостійно не може ні змінити тарифи, ні "покращити для себе" відслідковування відстані таксометром, ні навіть переставити годинник і дату в приладі. Ці функції доступні тільки сервісному центру. Який, не буде дріб'язково хімічити, повірте, гра не вартує свічок. А що може таксист? Використати різні тарифні блоки, де передбачена різна вартість послуг для поїздок по місту і, наприклад, за місто, де повернення авто порожняком вимагає іншого, більш високого тарифу проїзду. Чи може бути інша вартість на послуги в нічний, чи денний час, або у святкові дні. Просто клієнт повинен бути проінформований про ці різні тарифи і правила їх застосування тим самим цінником на панелі авто, не боятись надавити на водія таксі, щоби той видав йому чек і тоді, або погодитись, або відстоювати свої права. Поки ми не проявимо бажання захищати себе самі від обману, ніхто нам не поможе.

    Додано через 53 хвилини
    По першому зауваженню - ви помиляєтесь. Є і час посадки клієнта і час закінчення поїздки в кожному чеку. Підкреслюю - в кожному. Це обов'язкова вимога до електронного таксометра. Вимагайте у таксиста чек. І все стане на місце.

    По другому: Вартість перевезення з точки А в точку В на таксі визначається не тільки відстанню між ними, але і часом простою та повільного руху по світлофорах і корках. Ваше право вибрати довший маршрут без корків, чи коротший - по корках. І ваш обов'язок за цю поїздку платити. Впевнено стверджую, що ні логіка, ні етика, ні, тим більше, законодавство, не зобов'язують надавача послуг таксі, не враховувати в оплату клієнту значну частину послуги, на яку витрачено паливо, моторесурс та робочий час.

    Якщо вам не хочеться платити за корки - літайте на вертольоті. Там іх нема. І пов'язаних з ними затрат також нема. А в таксі є. Подобається це вам чи ні. Або ви за них платите і маєте послугу. Або не платите і послуги не буде. Водій таксі, чи перевізник автовласник не буде своїм коштом компенсовувати перевитрати на корки та світлофори.

    Додано через 1 годину 6 хвилин
    Не беручи до уваги описані вами настройки конкретного таксометра (вони можуть бути зроблені по різному, але повинні бути зроблені на основі письмової заявки перевізника, і він відповідає за коректність використання тих тарифних блоків)

    Шановний! Я - одна з тих фірм, що встановлює і настроює таксометри. Причому на підставі офіційної угоди з виробником таксометрів (з двома якщо точно), та на підставі писмової угоди, яку я заключаю з кожним автовласником, який замовляє мені послуги по встановленню та настройці приладу. Не знаю кого ви мали на увазі, кажучи про те, що десь-там 900м=1км. Можливо хтось ліваком десь таке і ставить. Але, на кожний настроений мною прилад я виписую акт введення в експлуатацію, де точно, підкреслюю, точно вказую відповідний параметр настройки і ставлю на це свою печатку. І несу за це відповідальність перед Законом. І так діє кожний легальний сервісний центр. Не треба огульно всіх звинувачувати, тим більше маючи дуже поверхневе уявлення про суть проблеми.:evil:
     
    • Подобається Подобається x 3
  9. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Не вірю. Будь-який програмований прилад без захищеного коду можна легко перепрошити. А лічильник таким і є. Я не впевнений, але думаю, що на електробазарах вже продаються програматори.
    Я не помиляюся, бо таксометр не друкував чеків і на табло не було вказано часу.
    Свої права я знаю, але зараз йдеться про права таксистів - прошу вказати, яким законодавчим актом передбачено, що затор (корок) вважається "простоєм" і повинен оплачуватися як додаткова послуга окрім відстані маршруту.
     
  10. angal

    angal Новачок

    Авто:
    Волга ГАЗ 31105
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Не знаю, як там з будь-яким приладом, але таксометр, який можна використовувати, повинен бути сертифікований як мінімум, як контрольно-вимірювальне обладнання. Виробник такого пристрою не тільки не зацікавлений у випуску його з незахищеним від несанкціонованого втручання ПЗ, але просто не зможе пройти сертифікацію. Найбільш популярний Євро Такс EL, крім того, сертифікований ще і як реєстратор розрахункових операцій, тобто кассовий апарат. Він дозводений до первинної реєстрації в ДПІ, і, повірте, має дуже серйозний захист, як і будь який касовий апарат. Зламати захист, звичайно, теоретично можливо, але для цього потрібен спеціаліст високого класу, який захоче ризикувати кримінальною відповідальністю. Невже ви думаєте, що в таксі такі доходи, щоби найняти такого спеца?

    Я впевнено стверджую, що таксометр, що встановлено згідно вимог законодавства сертифікованим сервісним центром (спеціалістом) від несанкціонованих втручань захищений надійно. Такому приладу можна вірити.

    Якщо таксометр не друкує чеків, то інформацію про відстань і час, за які нарахована оплата, повинно бути видно на табло. І водій таксі, не тільки зобов'язаний цю інфу вам надати, але на вашу вимогу виписати квитанцію, з якої можна зрозуміти який господарюючий субїєкт надавав послугу, тарифи, калькуляцію нарахувань, загальну суму до оплати. Та іще підтвердити його право не використовувати касовий апарат, яке мають реально тільки підприємці на єдиному податку. Віс решта повинні мати такометр з функціями РРО і чеки видавати обов'язково. Тільки ці норми закону не виконуються практично ніким. Але це вже інше питання.
    Стосовно незрозумілих сум на табло - не платіть, якщо не дають зрозумілу і прозору квитанцію. Нема цінника на панелі - не платіть на цій підставі. Не давайте себе обдурювати.

    Стосовно просто цифр на табло. Якщо не видно на підставі чого вони нараховані - це не таксометр. Це туфта. Він не може мати сертифікату відповідності.

    І останнє. Знову про корок. А чим його вважати - проїздом?:twisted:
    Де ви взяли, що оплата в таксі нараховується тільки від відстані? Є визначені Постановою Кабміну тарифи для послуг таксі: посадочний, покілометровий, простойний. Оплата за проїзд нараховується виходячи з усіх трьох. Так прийнято в усьому цивілізованому світі. Так було і в механічних таксометрах, що використовувались в таксі в Радянському Союзі. Це загальноприйнята норма, яка забезпечуе рентабельність надання послуги в умовах затрудненого руху по міському циклу.
    Ще раз підкреслюю, корок - це затрати надавача послуг. Або ви за це згідні платити, і вас будуть везти, або в іншому випадку через корки будете ходити пішки.
     
    • Подобається Подобається x 1
  11. DEMO

    DEMO Місцевий

    Авто:
    Kia Cerato 2.0 EX АКПП
    Клубна карта:
    000045
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Шановний!
    Може я і перекрутив в сказане паном головою (слухав мимольотом), але контекст лишається контекстом він визнав що таксисти обманюють клієнтів і назвав декілька способів, я постарався їх привести... видно не дозрозумів схеми.. даруйте.
    Також він визнав що таксисти вкладують вартість тасометра в тариф. Невже 1000 грн то такі великі гроші для служби таксі щоби вкладувати їх в тариф ?? при тому що тарифи на перевезення зараз явно завищені. І до чого була фраза голови шо мовляв не хтіли їздити по 25 гривень будете їздити по 40 гривень через таксометри.
    Отож скажіть будь-ласка як особа яка назвала себе експертом
    невже нема жодної можливості таксисту надурити клієнта з таксометром ?
     
  12. angal

    angal Новачок

    Авто:
    Волга ГАЗ 31105
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Хотілося б уникнути бажання нівелювати всіх таксистів на якийсь "середньо статистичний рівень". Напевно в багатьох сферах людської діяльності є і честні і порядні люди, і дріб'язково жулікуваті, і відверті шахраї та кидали при першій можливості. Мене обурює фраза "таксисти обдурюють кліентів" без добавки слова "деякі". І якщо таку фразу вимовив на телеекран пан Голова Асоціації, яка позиціонує себе асоціацією перевізників на таксі - сумно.

    Друге - "таксисти вкладують вартість таксометра в тариф". Це, як на мене, не відповідає дійсності. Якщо мати на увазі таксиста - найманого працівника, то вкладає гроші тоді господар, а не таксист (таких щоправда явна меншість). А якщо під поняттям "таксист" мати на увазі самозайнятого перевізника-автовласника, так він неспіврозмірно більші кошти вклав в саму машину, затрати на її обслуговування, пальне, тощо. 1000 гривень тоді настільки незначно змінює загальну картину, що про них навіть не думають в сенсі впливу на тарифи, на відміну від пального, яке за останні місяці подорожчало мало не в півтора рази.

    А стосовно служб таксі - 1000 грн взагалі ні до чого. Якщо мати на увазі диспетчерські служби, то вони ні копійки не хочуть вкладати в таксометри. Подекуди навпаки - хочуть витягнути з процесу їх впровадження щось для себе. Купляти - не їх то тема. Бо заробляють вони не на пассажирах і перевезеннях. А на продажі інформації про потенційного клієнта таксистам. А для цього таксометр не потрібен ні з точки зору бізнесу, ні з точки зору закону.

    Про завищені тарифи: міг би прокоментувати, спираючись на розрахунок собівартості надання послуг, але не знаю які саме тарифи ви вважаєте завищеними. Оскільки в нас у Львові діапазон - від декларованих деякими радіослужбами, настільки занижених, що при спробі по них працювати не покриваються видатки, до відверто "крутих" сум, що просять за проїзд з аеропорту та вокзалу до центра.

    Останне - про надурити. Можливість завжди є. В любій сфері діяльності. Особливо, коли клієнт зовсім не дбає за власні інтереси. Не звертає увагу на наявність державної реєстрації продавця товару, чи надавача послуг. Не помічає відсутності зрозумілих цінників. Не задумується про те, на якій вазі йому важать товар, чи яким приладом визначають обсяг послуги. Не цікавиться куди в тому приладі заглядати, щоби визначитись з довірою до нього. Не цікавиться ні чеком, ні квитанцією за сплачені гроші, які могли би допомогти захистити власні інтереси.

    А таксометр, правильно встановлений та настроений, заправлений касовим папером, та друкуючий чек, можливості "дурити" суттєво зменшує. При умові, що сам клієнт проявляє інтерес до того, що перераховано вище. І якщо клієнт доб'ється того, щоби оце перераховане було в кожному таксі, можливості "дурити" зменшуються практично до нуля. Як і повинно бути у цивілізованому суспільстві.
     
    • Подобається Подобається x 2
  13. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    прилад для перепрограмування спідометра на німецькому автомобілі коштує коло 100 грн. Але водіїв таксі мабуть більше, аніж бажаючих зкрутити спідометри, тому можна припустити, що цей прилад (де-факто звичайний кабель до компа або роз'єм з кнопкою) значно дешевший. А спеціаліст високого класу зможе заробити великі гроші на продажі тисячі таких перехідників. Але це все припущення, я не бачив такого у продажі, тому не стверджую.
    У львівському таксі 754754 я не бачив часу поїздки а тільки цифри з пробігом та суму грошей. Такі лічильники на всіх їхніх машинах.
    посадочний - це одноразова плата, за фрахтування авто для уникнення нерентабельності послуги
    покілометровий - плата за поїздку
    простойний - плата за очікування машини за проханням клієнта, тобто окрема послуга, яку купує клієнт, а не очікування через дорожні чи інші, не залежні від клієнта обставини.

    angal, ви зможете аргументувати, що це не так?
     
  14. angal

    angal Новачок

    Авто:
    Волга ГАЗ 31105
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    п1. Программатор для перепрограммування спідометра - це цяцька.

    Программатор для перепрограммування таксометра з функціями реєстратора розрахункових операцій, наприклад, Євро Такс EL - це злочин, за який передбачено штраф 100 неоподатковуваних мінімумів, або кримінальна відповідальність. Теоретично таку річ в кустарних умовах зробити можливо тільки спецу, який досконало обізнаний з внутрішньою конструкцією приладу та кодом программного забезпечення. Для цього він мусів би бути певний час працівником компанії розробника, а потім з нею посваритися і не знайти іншого куска хліба. Крім того застосування перепрограмматора можливо тільки після взлому багатоступеревого захисту в самому таксометрі - механічного та електронного. Не вдаючись в деталі, оскільки вони конфіденційні, можу сказати, що наслідком спроби такого взлому людиною, що не пройшла спеціальної підготовки у виробника приладу буде вихід з ладу процессора приладу. Не кажучи про зрив пломби на корпусі. Забагато возні та ризиків для таксиста. Простіше купити інший таксометр та замовити послуги по його настройці.

    Працюючи вже достатньо напряму з виробником таксометрів не чув від них про жоден випадок "лівого" перепрограммування таксометра.

    п2. Для того, щоби відповісти на друге зауваження, потрібно точно знати модель приладу, про яку ви говорите. Наскільки мені відомо, приватні таксисти, залучені до перевезень диспетчерсько-інформаційною службою з номером телефону, який ви назвали, в більшості використовують Євро Такс EL, який друкує чек. В тому чеку все видно. Можливо, ви натрапили на машину з модифікацією EL 01, це спрощений прилад того ж виробника без функцій РРО та принтера. Він ззовні виглядає ідентично, тільки назва моделі відрізняється. Саме в ньому на дисплеї крім суми до оплати видно кілометраж, за який нарахована оплата. Але там присутня і друга строчка (нижче від строчки з кілометражем) - час, який таксометр нараховував оплату по простойному тарифу. Тобто, як я вже говорив, треба знати куди дивитись.

    Можливі "хімічення" з боку некоректного водія виглядають так:
    - заклеїти частину дисплею чорним скотчем, щоби частини інформації не було видно;
    - заправити в принтер таксометра папір для матричного друку, замість термострічки, тоді папір вилазить "чистий" і водій нахабно стверджує - принтер вмер (це принтер виробництва фірми Citizen, такий само в Макдональзі друкує по 2 тисячі чеків щодня і не виходить з ладу)
    - заклеїти датчик паперу, щоби таксометр, якому положено блокуватись при відсутності стрічки, продовжував працювати, і знову сперти на "поломку" таксометра.

    Тут для пасажирів таксі хочу сказати: Євро Такс - надійний прилад, він сам по собі практично не виходить з ладу, якщо йому не допомогти. І по друге, Закон забороняє водію таксі знаходитись на лінії без таксометра і з несправним таксометром. Як виконується Закон - питання інше.

    По п.3 Не так. Державний стандарт України "Таксометри електронні" чітко визначає, як повинен рахувати таксометр оплату за послугу таксі. Зокрема, переключення нарахування грошей з покілометрового на простойний тариф повинно відбуватися на такій швидкості руху автомобіля, на якій зростання суми оплати від відстані дорівнює зростанню суми від часу. На швидкостях, менших за це значення (і при повній зупинці авто) таксометр нараховує по тарифу часу, на швидкостях більших - по тарифу відстані. До речі саме ці терміни використані - "тариф часу" і "тариф відстані". Терміни "простойний",та "покілометровий" - це вже профжаргон, пробачте, якщо цим ввів в оману. Отже, ви потрапивши в таксі, і замовивши поїздку через корки, більшу частину того проїзду повинні оплатити по тарифу часу, а не по тарифу відстані.
    Очікування на вимогу пасажира - це не є окрема послуга. Це та сама послуга таксі.

    Економічне обгрунтування просте і зрозуміле. Затрати перевізника на надання послуг мають як часову, так і кілометрову компоненту. Вам прийдеться визнавати обидві. Якщо маєте бажання пофантазувати, запропонуйте інший спосіб врахування затрат на розхід палива, моторесурсу, та робочого часу водія при повільному русі та простої на світлофорах.
     
    • Подобається Подобається x 2
  15. scirocco

    scirocco Аксакал

    Авто:
    VW Scirocco GT 1988 KR VW Scirocco GL 1982 EG VW Mazda 3 MPS 2009 VW UAZ 469 VW GAZ 69 and others vw's
    Клубна карта:
    000001
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Дякую за вичерпну відповідь, приємно, коли люди так ставляться до своєї роботи.
     
  16. Markell

    Markell Super Moderator

    Авто:
    Mk2 KR
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Шановний, я нікого не звинувачую, оскільки сам по характеру діяльності не стикаюсь з настройщиками таксометрів. Просто передаю слова таксиста, який працює у нас на фірмі, і казав що йому так налаштували, і це ні для кого не складає проблеми так налаштувати прилад.
     
  17. andsag

    andsag Active Member

    Авто:
    vw 2 1.6
    Клубна карта:
    000412
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Мы немного забыли ,что Львов- город электронщиков(замечу очень неплохих) , поэтому умножить на входе счетчика километраж на 1.5 -не очень большая проблема (хорошо ,если у Вас машина- примерно расстояние можно прикинуть) , а если Вы немного буховатый и с девчонками или пенсионер- вряд ли заметите лишний километр - другой
     
  18. angal

    angal Новачок

    Авто:
    Волга ГАЗ 31105
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Таксист помиляється. Можливо він встановлював прилад "ліваком", і тоді дійсно, в ньому можуть виявитись такі параметри, що міряти він буде не пройдений кілометраж, а довжину земного екватора:twisted:. Але я говорив про настройки таксометра, які здійснюються сертифікованим сервісним центром (сервісним представником виробника таксометра).

    Однак мушу визнати, що контроль за тим, хто, де і як встановлює таксометри, чи вони опломбовані, чи підтверджено актами введення в експлуатацію легітимність їх встановлення, поки що ніякий. Будемо сподіватись, що це просто проблеми перехідного періоду, і влада, сказавши "а", буде вчитись вимовляти і решту літер алфавіту...

    Додано через 16 хвилин
    Так. Технічно це можливо. Для цього треба встановити пристрій, що буде кількість імпульсів від датчика шляху автомобіля пропорційно збільшувати. Щоправда, наслідком такої модеренізації напевно буде, як мінімум, некоректна робота інжектора автомобіля, і є імовірність виходу з ладу блоку керування інжектором. (Таксометр бере вхідний сигнал з тої самої лінії) Чи варта гра свічок?

    Юридично - це такий самий кримінал, як в півтора раза підпиляна гиря на базарній вазі. Тут проблема в державному контролі, який на сьогодні, м'яко кажучи, не дуже дієвий.

    Практично - такого ще не бачив. Бачив інше - поодинокі поки спроби добавити лишні імпульси відстані, витягши потрібний сигнал з розподільника запалювання карбюраторних машин старого зразка. Тут знову може допомогти тільки контроль. При сервісному обслуговуванні - відрізаємо лишні дроти. Проводимо виховну роботу. Страшимо відповідальністью, оскільки то таке саме обважування клієнта, як і в магазині на вазі. Але при перевірці на лінії навіть акти введення в експлуатацію таксометра в таксистів поки практично не питають . Що вже там казати про сервісні відмітки...
     
  19. Markell

    Markell Super Moderator

    Авто:
    Mk2 KR
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Небачу жодного зв*язку між датчиком швидкості в приборці (або на коробці, залежно від моделі авто) і керуванням інжектором (яке бере інфу з датчика Холла, ДТОР (темп.), ДПДЗ (дрос. заслонка), ДТВП (темп. повітря) і лямбди). Тобто блоку керуванню інжектором взагалі побарабану пройдений шлях, він його не враховує при дозуванні бензину. Крім того, є автомобілі карбюраторні і моноінжекторні, в яких немає ЕБУ і електронних датчиків швидкості або пройденого шляху.
    Враховуючи все наведене, виникає питання: звідки лічильник бере покази про пройдений шлях і швидкість автомобіля? З якого саме датчика, чи має якісь свої датчики?
     
  20. angal

    angal Новачок

    Авто:
    Волга ГАЗ 31105
    Відповідь: Как работают счетчики в такси ?

    Датчиками швидкості в більшості сучасних авто називають фактично датчики відстані, які стоять як правило на коробці передач. І якщо таксометр, власне рахує к-сть імпульсів від цього датчика і по них міряє відстань, то блок керування інжектором визначає похідну від цієї відстані, яка і є швидкістю. Таксометр в більшості випадків підключається на той самий датчик, який подає імпульс на компьютер керування інжектором. Якщо в авто нема такого датчика, ставиться додатковий датчик на трос спідометра.
     

Поділитися цією сторінкою

а де твій аватар? :)