Підключення світлодіодів в авто. Схеми. Поради.

Тема у розділі 'Електрика і сигналізації', створена користувачем Lubas, 25 бер 2009.

  1. bass

    bass Аксакал

    Авто:
    Був VW Passat B4 Variant (ADZ)1.8 (35I) Automat, Була Audi Avant A6C5 2.5TDI(AKN)
    Клубна карта:
    000073
    Спочатку, тре уточнити: Якої напруги були лямпочки? що то за стандартні діоди 3мм???? Бо слова: "на ножках", я ще віддалено можу зрозуміти що "не планарні".

    Старенька тема, але для тих хто на бронепоїзді, ще раз.
    Діод має характеристику "бар'єру", тобто це мінімальна напруга яку тре прикласти до нього шоб він відкрився і відповідно напругу яка є максимально допустимою для відкриття/подолання того "бар'єру".
    Казочка/повчалочка:
    Уявіть собі тунель і шлюз, шлюз на вході в тунель, і напруга яку подають на діод привідкриває той шлюз. Тепер ви знаєте для чого напруга діоду. Тепер уявіть що той тунель має певний діаметер чи пропускну здатність... Якщо шлюз відкритий наполовину то зовсім не означає, що той тунель не заповниться водою лише наполовину, правда ж? Так, все залежить з якою швидкістю ця вода буде текти. От швидкість води і нам заміняє поняття струму. А діаметер тунелю можна сказати що то опір. Тобто уявили собі що таке з механічної точки зору являє собою півпровідниковий електричний елемент (діод саме є таким, пропускає лише в одному напрямку)?
    Побічним ефектом свілодіодів є світіння при відкритті тунелю в світлодіоді.
    Так от колись був такий один дядько Ом, який придумав залежність між тими трьома величинами і з тих давен цю залежність називають законом Ома. Не путати з Кірхгофом, бо це йдядько пояснив в який бік струми течуть і як їх сумувати у складних електричних колах ;)

    Так от виходить що діод має певні постійні характеристики (виходячи з його механічного опису), а саме: діаметер тунелю, що дає нам який максимальній потік може пропустити , якщо більше то буде опиратися і грітися(Опір), і мінімальну/максимальну силу для відриття тунелю (Напругу). В ідеальних умовах, щоб світлодіод максимально ефективно працював, ми маємо подати таку напругу щоб він відкрився повністю, і максимальний струм який не перевищує той що він може через той тунель пропустити, і ми отримаємо максимальний світловий потік. Подамо меншу напругу він не докінця відриється і якщо струм буде навіть в межах норми але буде перевишувати на даний момент пропкскну здатність тунелю, а ви знаєте що ми недовідкрили шлюз - діод згорить. Як ми відриємо його повністю і дамо завеликий струм - він згорить. Ну тенденцію ви вловили. Тепер цікавіше: ми можемо дати більшу напругу, ну так шоб гарантувати що повністю відрили шлюз, але дуже маленткий струм, ну скажімо 10% від пропускної здатності тунелю, і що? Так! - він буде працювати але світитися буде слабо. Запитаєте а яку напругу можна подавати якщо знаючи що наприклад достатньо 1 вольта щоб вікрити максимально діод і який струм можна тоді пропускати через тунель? Ну, був ще один дядько, його звали Ваттом, і він колись сказав що добуток струму на напругу (істина для постіної напруги, а не для змінної, бо інакше там інтеграли, або ділити, щоб приблизно, на корінь з двох) дає потужність. А наш діод саме має таку характеристику як потужність...;) Ну от і казочці кінець а хто слухав мододець.

    Тобто якщо взяти "достатньо" потужний світлодіод і подати на нього 12В (що є в приборці), причому якщо той струм в колі цієї лампочки був досить малим, то все буде працювати. Просто питання чи довго і чи достатньо яскарво, а чому? - читайте казочку.
     
    Останнє редагування: 29 лис 2016
    • Подобається Подобається x 2
  2. sokura182

    sokura182 Початківець

    Авто:
    G2
    дякую за пояснення, цікаво було почитати :)
    Стандартні лямпочки по каталогу йдуть 12В, 2Вт. Я поставив отакі діоди
    [​IMG]
    Світять яскраво і вже досить довго.
    Чи можливо, що вони якраз і розраховані на живлення 12В?
     
  3. marickkk

    marickkk Active Member

    Авто:
    Scirocco
    а якого вони кольору??? і чи є зелені???
     

Поділитися цією сторінкою

а де твій аватар? :)